Hur går dieten då?

Jo då... Det går bra... I början var jag konstant mätt och riktigt orolig... Det ska väl kännas att man går på diet... men nu börjar det kännas. Jag känner mig hungrigare och hungrigare för varje dag men fullt kontrollerbart... Snarare att jag är riktigt hungrig när det är dax för mat och så var det verkligen inte de första dagarna... då var jag mätt när det var dax för mat igen... men jag antar att kroppen börjar inse att den ligge rlite smått på minus varje dag. Annars är det inte alls svårt att hålla sig till dietmaten och tur är det... Jag var lite orolig öer att det skulle bli svåprt att få i sig ett riktigt mål mat på eftermiddagen i och med att jag ska jobba och så, men det är inga problem alls. Allt funkar jättebra.

En vecka av dieten har gått nu. Jag började ju dieta förra tisdagen. Än har jag inte haft någon ätardag men jag kommer ha det framöver. Kanske inte varje vecka men lite då och då. I tisdags morse vägde jag mig också. Jag var lite orolig eftersom jag stått still de första dagarna men som tur är så visade vågen minus då så nu känns det mycket bättre. Har känt mig lite stressad när jag sett hur mycket andra som ska vara med i tävlingen gått ner i början av deras dieter... Man ska väl inte jämföra sig med andra egentligen, men det är svårt att låta bli... =) Fredagar kommer i alla fall att bli avstämningsdagen så ingen viktrapport kommer förrän då. Jag och min stora kärlek kör en liten Biggest Loser-tävling här hemma också som uppdateras på fredagar så det är extra kul! På fredag kommer mer alltså... =)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vad kul att du ska tävla :D Spännande! Lycka till med diet och träning :)

2011-01-12 @ 09:27:09
URL: http://www.metrobloggen.se/Rebeccastraning
Postat av: emma s

duktig du, jobbar på ju järnet! :D

2011-01-12 @ 20:42:54
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0