Torsdag är bendag

På sistonde har det blivit så att torsdagar är den dagen då benen tränas. Jag trivs riktigt bra med det faktiskt. =) idag blev det ett sjukt grymt pass! Det började bra med att jag fick väldigt bra kontakt i benpressen. Jag kör ganska många reps där. Första setet 30 reps och övriga 20. Det är det som känns bäst. Kör inte djupaste djupast men vad som känns bäst för mig. Det tar som bara den i alla fall! =) Grymmast på dagens pass var i alla fall den horisontella benpressen. Vilken övning. Den tar helt galet bra! Jag började med 20 reps och höll det de första 2 seten men sen pallade jag inte mer än 18 st de sista två gångerna och det var väääldigt skakiga ben som pressade mig uppåt på slutet. Väldigt härligt! Hela passet gick så otroligt bra så jag blir alldeles glad i kroppen! =) Jag fick väldigt bra kontakt i alla övningar och det kändes helt enkelt grymt! Gud vad härligt det är att träna såna här dagar!

Även morgonpromenaden imorse kändes bra. Med broddarna på var isen på gatorna ingen match. Jag höll bra tempo, hade lagomt mycket kläder för kylan (-11) och det kändes väldigt härligt att vara ute! Imorn blir det ingen promenad utan crosstrainer på gymet efter träning.

Motion: Promenad 55 min
Styrketräning Ben: 5 x benpress 200-240-240-240-200 kg, 4 x stående vadpress 124-124-124-106 kg, 4 x horisontell benpress 79-79-79-61 kg, 3 x liggande lårcurl 45 kg, 3 x sittande lårcurl 40 kg, 3 x benspark 45 kg

Kommentarer
Postat av: Christer

Vad är skillnaden på stående och sittande vadpress egentligen?

2011-01-27 @ 20:48:03
URL: http://wellnessfight.ninjus.net/
Postat av: Johanna

Christer: Vid stående vadpress står du upp på en högre platta och har vikt på axlarna när du gör tåhävningar upp och ner. Vid sittande vadpress finns två alternativ. Antingen sitter du med raka horisontella ben och pressar en vikt fram och tillbaka genom tåhävningar, eller så sitter du ben benen i 90 graders vinkel med vikt på knäna och gör tåhävningar. Skillnaden mellan stående och sittande vadpress är alltså om man står upp eller sitter ner! ;)

2011-01-27 @ 20:59:40
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: isabelle

Hej jag har börjat träna väldigt mycket nu. Jag undrar om jag kan träna näsan varje dag och köra mest motion och varanan av dagarna köra gym?

vad ska jag äta före och efter träning? jag vill bygga upp muskler. Mvh/Isabelle

2011-01-28 @ 15:21:51
URL: http://bellastyle.blogg.se/2011/january/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0