Utebliven cardio men bra träning!

Idag hade jag tänkt börja dagen med en morgonpromenad för att komma igång med de 5x45 min/veckan cardio jag ska göra framöver (vilket kommer att ökas på eftersom) men jag var på tok för trött för att kliva upp... Tyvärr lyckades jaginte somna om sen så det kändes lite förgäves att jag inte klev upp. Men istället blev det en riktigt mysig morgon här hemma och det är ju alltid härligt. Imorn ska jag packa träningsväskan och dra och springa direkt efter jobbet när jag slutar kl 15. Har även surfat efter lite skidspår här i trakterna så troligtvis åker jag och testar på dem både på torsdag och i helgen. =)

Bröstträningen gick faktiskt bra idag och det var riktigt länge sen. Jag kände mig ionte så fruktansvärt svag i bänkpressen som jag gjort väldigt längre nu utan jag kunde trycka på lite mer, inte så mycket som jag skule vilja men mer än innan. Även bröstpressen gick bra där jag höjde vikten utan att det kändes fruktansvärt tungt. På den bröstpressen som fanns innan på gymet kunde jag köra mycket tyngre och det kändes bättre så jag gillar inte den här riktigt men det är ju bara att gilla läget och köra på. Samma sak med benspark och sittande lårcurl tyvärr... men men... hantelcurlen var svajig och svår. Dumma övning. 4 övningar för bröst och 2 för vardera armmuskelgrupp. Perfekt upplägg! Fick jättebra kontakt i bicepsövningarna vilket var härligt och även när jag körde triceps sen. Mycket skönt!!!

Motion: Styrketräning Bröst & Armar: 4 x bänkpress 50 kg, 3 x bröstpress 50 kg, 3 x sned hantelpress 16 kg, 4 x hantelcurl 13 kg i superset med 3 x pecdec, 3 x skivstångscurl 24,5 kg, 4 x pushdowns 25-25-20-20 kg, 3 x rep över huvudet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0