Ny diet, ny träning och redan lite virrig...


Nytt träningspass idag och det var riktigt roligt! Fast kändes väldigt ovant att värma upp med cardio. Det gör jag aldrig annars. Värmer alltid upp med vikter, men det kändes rätt bra... Dock är jag pinsamt kass på att ro men efter den här perioden är jag nog en mästare!

Till den riktiga träningen då... Rygg och mage. Vanliga latsdrag var tillbaka och det är nog bra att jag har haft ett litet uppehåll med dem för nu kändes de jättebra och tog riktigt fint. Skönt, tycker de har krånglat mycket innan. Kramp i handen, ingen kontakt och sånt där... Alla ryggövningar gick egentligen bra... men sen måste jag ha fått nått hjärnsläpp för jag glömde helt bort den sista roddövningen som skulle ha kommit efter latsdraget med V-handtag... Kom på det när jag var hemma igen... får köra den imorn. Vill inte gå miste om nått. Sen testade jag ju marklyft för första gången. Har ju kört raka nu ett tag i benträningen, men aldrig "vanliga". Både jag och pojkvännen studerade hur man gjorde i en bok innan vi åkte iväg och sen var det bara att testa. Kändes lite knixigt först men rätt bra. Jag kände mig trött i ländryggen och då är det väl helt rätt. Men jag får ta och testa lite mer och förhoppningsvis kunna höja vikterna sen. Magträningen, ja, vad ska man säga där... ni såg ju en övning nedan... haha, nej men den gick bra. Fin kontakt i alla öningar och jag blev riktigt trött. Känner mig riktigt laddad för bra träning nu... Härligt! =)

Motion: Promenad 45 min
Styrketräning Rygg & Mage: 10 min rodd, 3 x latsdrag 57 kg, 3 x skivstångsrodd 50 kg, 3 x latsdrag V-handtag 60,5 kg, 3 x marklyft 40 kg, 3 x magmaskin, 3 x russian twist, 3 x knees to elbows


Kommentarer
Postat av: Evelina

Lycka till med dieten! Den kommer nog att gå bra! :) Jag undrar bara hur lång är du, och hur ser din nya diet ut? :)

2011-07-25 @ 21:28:04
URL: http://impossibleisnothing.myshowroom.se
Postat av: Johanna

Evelina: jag är 173 cm lång. Hur dieten ser ut kan du se i nått inlägg ner. Tack för lyckönskningarna! =)

2011-07-26 @ 09:48:22
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Evelina

okej, tack :) Jag kan känna igen mig lite då, jag är 174 cm så! :)

2011-07-26 @ 20:46:16
URL: http://impossibleisnothing.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0