Ökningar både här och där...

Bild från mix-pass 18/6
Jajamensan, idag höjdes vikterna minsann. 10 kg extra i både utfallen och knäböjen. Jag har verkligen fått upp vikterna snabbt på båda övningarna. har aldrig kört särskilt tungt på nån av dem innan pga ryggen, men nu funkar det bättre och bättre så då blir det tyngre vikter... Det funkar antagligen bättre eftersom jag kör både utfall och knäböj vid varje benpass nu. Innan har jag kört dem 1-2 gg, konstaterat att det gör ont på fel ställen och sen skippat dem. Dock tycker jag inte att jag får samma totala utmattningskänsla i benen som jag får av benpress där det svider och smärtar som bara den... nu blir jag bara... seg... Men knäböj ska ju vara the shit när det kommer till benträning så det ger nog resultat ändå! Det är ju mest mitt ass som behöver extra fokus och då är ju utfall och knäböj bra. =)

I alla fall, utfallen gick riktigt bra. Den extra vikten kändes inte så jättemycket till skillnad från förra veckan då jag fick en smärre chock när jag höjde. Idag kändes det bra och jag fick till det riktigt bra med båda benen. Ibland lyckas jag ju inte lika bra när jag har höger ben fram... idag måste jag ha kommit på nått särskilt för det gick galant... nu ska jag bara komma ihåg vad till nästa pass! =) Fick slänga in vadpressen tidigare medan jag väntade på att fristång-ställningen blev ledig... sen var det bara att köra... I knäböjen däremot märktes vikten betydligt mer. 70 kg kändes hyfsat "lätt" så trodde inte att 10 kg till skulle kännas så väldigt, men det gjorde det... Lite chock-känsla på det... men dte gick finfint ändå... 2 set... Sen körde jag ett extra på 40 kg då jag gick så djupt att jag nästan satte mig på backen. Jag försöker gå så djupt som möjligt annars också, men riktigt så djupt har jag inte lyckats gå mer mer vikt. Resten av passet kändes också bra. Allra bäst kändes nog bensparken, den tog som bara den idag... Lite lustigt iom att det faktiskt var den som kändes sämst igår. Riktigt bra träning och jag är nöjd! Hoppas på finfin träningsvärk i rumpen!

Motion: Styrketräning Ben: 3 x utfall i smithmaskin 66-71-71 kg, 4 x stående vadpress 142-142-106-106 kg, 3 x knäböj 70-80-80 kg, 3 x raka marklyft 50 kg, 3 x liggande lårcurl 40 kg, 3 x benspark 70 kg, 3 x vadpress i benpressen 120 kg

Kommentarer
Postat av: emma s

Good work! :D

2011-07-11 @ 16:50:25
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Petra

Härligt!!! :) Bra jobbat

2011-07-11 @ 17:14:49
URL: http://fitnessmorsan.blogspot.com
Postat av: Annelise

Superbra jobbat av dig!!:)

2011-07-11 @ 18:18:08
URL: http://anneliseaf.blogspot.com
Postat av: emelie

suveränt!! vilka framsteg du gör nu!!

2011-07-11 @ 19:37:33
URL: http://www.emliscious.blogspot.com
Postat av: Petra

BRA jobbat i böjen!!! Själv är jag så ledsen över att inte kunna köra böj just nu pga av knäna. Hoppas jag får ordningen på höften så att det blir bra till slut.



2011-07-11 @ 21:36:18
URL: http://petrakardell.shapemeup.se/
Postat av: Johanna

Alla: tackar för påhejningarna! =)

Petra: Hoppas du kan köra böj snart igen.

2011-07-12 @ 09:26:13
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Elin

Bra jobbat, du är grymt stark! Ny här på din blogg, superkul att du lägger upp vilka övningar du gjort och vilka vikter. Inspirerande även om jag bara lyfter flugskit i jämförelse. Keep up the good work!

2011-07-12 @ 11:37:56
Postat av: Linn

Grymt jobbat! Är så glad att jag hittade din blogg precis, ska lägga till den på bloglovin direkt så att jag inte tappar bort den igen :-) Fortsätt inspirera som du gör!

2011-07-26 @ 21:23:51
URL: http://drivkraften.blogg.se/
Postat av: Linn

Grymt jobbat! Är så glad att jag hittade din blogg precis, ska lägga till den på bloglovin direkt så att jag inte tappar bort den igen :-) Fortsätt inspirera som du gör!

2011-07-26 @ 21:23:51
URL: http://drivkraften.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0