Sen ryggträning...

Sen träning idag. Jag kom till gymmet kvart över 8-halv 9 nån gång... men det verkar bara ha påverkat träningen positivt för det blev ett riktigt bra pass. Jag kände mig ganska stark i latsdraget så jag kunde dra bra utan att få kramp i handen och fick bra kontakt. Fick även hjälp med några extra repetitioner så det sved till extra bra. Körde för ovanlighetens skull skivstångsrodd. Jag tycker väldigt mycket om den övningen men har inte kört den på rätt länge. Körde ganska lätt och det kändes bra. Kör jag för tungt knäcker oftast min ländrygg till och jag får ont, ont, ont och kan knappt röra mig. Latsdraget och skivstångsrodden var nog de två bästa övningarna men alla tog bra. Jag fick bra kontakt, var ganska stark och hade ett bra tempo genom passet (jag ville ju hem). Jag är faktiskt väldigt nöjd med träningen idag! Jag blir lika glad varje gång jag får bra kontakt i ryggen!

Motion: Styrketräning Rygg: 4 x latsdrag 57-57-47-47 kg, 4 x skivstångsrodd 40 kg, 4 x latsdrag V-handtag 56-56-49-49 kg, 3 x t-barrodd 20 kg, 3 x maskinrodd 35 kg, 3 x ländryggsmaskin 40 kg, 3 x ryggresningar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0