Slut på slappande med ett superpass

Då var midsommarfirande över och jag är tillbaka på gymmet. Efter några inaktiva dagar var det skönt att få göra nått. I och med att jag har cardioförbud så känns det verkligen som att jag bara sitter och jäser ut när jag har vilodagar, särskilt 2 st på rad, och särskilt när mycket god mat varit inblandat också. Därför var det nice att få aktivera sig lite!

Söndagar är ett mixat styrketräningspass för min del. Riktigt roligt och det gick faktiskt grymt bra idag. kan det ha varit midsommarmaten som gjorde susen för jag höjde vikterna på flera övningar. Det började redan i första övningen, flyes (för bröst) i cablecrossen. Upp 5 kg och jag blev rejält trött, precis som det ska va alltså. Inget särskilt på hantelpressen utan där var jag väl rätt svag ändå... sen la jag till latsdrag medan jag väntade på att John skulle bli klar med sin armövning och för det kändes ändå som att det var ett tag sen jag tränade rygg och att det därmed skulle gå bra. Vips... upp till 67 kg. Har som mest kört på 63 innan. Bra av mig! Nästa strålande övning var bensparken. Jag gillar ju inte vår bensparksmaskin, men nu på sistone har den ändå börjar kännas bättre och jag har kunnat höjt vikterna, men jag har som mest kört på 60 kg innan. Idag ble det både 5 och 10 kg upp och jag är tillbaka på de vikter som jag körde på vår "braiga" maskin som fanns på gymmet innan. Härligt!!! Dock fanns det saker som gick mindre bra också. Fick typ ingen kontakt i magmaskinen... försökte mig på plankan och fick dödsont i ryggen på en gång (samma som efter knäböjen i måndags) och kunde inte köra fler magövningar därför... men situps på boll gick bra som avslutning... Allt som allt ett bra pass!!! Jag är väldigt nöjd! =)

Motion: Styrketräning Mix: 3 x flyes i CC 25 kg, 3 x hantelpress 18-16-16 kg, 3 x smala latsdrag 67 kg, 3 x magmaskin, 3 x benspark 65-65-70 kg, 3 x liggande lårcurl 50 kg, 3 x situps på boll

Kommentarer
Postat av: pure fitness

Bra jobbat!!



Madde

2011-06-26 @ 20:59:57
URL: http://www.purefitness.se
Postat av: emliscious

Stark stark du är skitstark!!

2011-06-27 @ 10:33:03
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: emma s

Håller med alla andra! Galet bra i latsdragen, med tanke på det borde ju chins inte vara några större problem för dig här framåt =D

2011-06-27 @ 12:41:00
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0