Bästa bröstträningen på länge...

Bra tränat idag! Först en härlig morgonpromenad i solen som började redan innan klockan slagit 7 imorse. hade gärna sovit längre på helgerna, men men... Sen blev det förmiddagsträning, bröst och armar. Jag kände mig rätt stark så testade på tyngre hantar än vanligt och det gick ju galant. Fick riktigt bra kontakt och kunde pressa på bra. Förut har jag ibland känt att händerna "domnar" när jag kör hantelpress så att jag har svårt att hålla i hantlarna mot slutet av varje set. Jag har inte känt så på ett tag nu när jag kört lätt men fick lite sån känsla idag också, men det kändes bra i alla fall. Bänkpressen var upptagen konstant tror jag så jag körde bröstpress istället. Inte så tungt men djupt och bra, nått dropset. Det tog fint. Jag fick nog faktiskt till bästa bröstpasset på länge när jag tänker efter! Även armarna gick bra. Jag fick bra kontakt men nästa gång ska jag INTE köra hantelcurl. Den övningen känns som att den ger mig mindre och mindre så måste variera mig ett tag så att den känns grym igen sen. =) Omväxling förnöjer heter det ju, av flera anledningar!

Ikväll har vi myspyskväll här hemma med räkor och hemmagjord guacamole! Supernice!

Motion: Promenad 75 min, Crosstrainer 30 min
Styrketräning Bröst & Armar: 4 x sned hantelpress 18 kg, 3 x bröstpress i maskin 40 kg, 3 x flyes i CC, 3 x hantelcurl 13 kg, 4 x pushdowns 25-25-20-20 kg, 3 x bamsecurl, 3 x tricepsextension med rep 15 kg

Kommentarer
Postat av: emma s

Det går bra nu! :D

2011-03-26 @ 19:34:33
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0