Bra ryggträning

Det är svårt att avgöra om dagens träning var bra eller inte. De övningar som jag faktiskt körde gick bra, men jag rovade på flera (3) övningar där emellan som inte alls kändes bra. Men men, det blev ett bra pass tillslut. Eller passet började strålande med latsdrag som kändes bättre än nånsin. Körde lite tyngre än vanligt och kunde ändå behålla den grymma känslan. Däremot känns det lite tråkigt med så pass lätta vikter, men kontakt känns lättare än vikterna. Idag testade jag även på en "ny" övning. Hantelrodd. Jag har aldrig tyckt att jag fått till den innan så har därför nästan aldrig kört den. Idag kändes det däremot ganska bra. Jag fick kontakt men jag tycker att det är en väldigt svår och knepig övning. Ska nog testa på den i nästa pass också för jag tror att den är bra. Jag är lite osäker på hur mycket vikt man ska ha, men mina 16 kg kändes lätt och det känns bra så länge jag filar på tekniken.

Morgonpromenad imorse men imorn blir det sovmorgon... Kände mig nåååågot öm i benhinnorna imorse efter gårdagens löpning så det är bäst att vila... Istället bär det av till gymet direkt efter jobbet för att köra ett pass på crosstrainern. Cardio är ett måste men det blir vila från gymet imorgon. Lämpligt med vila mitt i veckan och mitt i träningsupplägget.

Motion: Promenad 60 min
Styrketräning Rygg: 4 x latsdrag 49 kg, 4 x t-barrodd 20 kg, 4 x hantelrodd 16 kg, 3 x chins med hjälp, 3 x ryggresningar, 3 x ländryggsmaskin

Kommentarer
Postat av: emma s

det går bra nu! x) :D



Blir d nge vårrus i år?

2011-03-02 @ 16:51:09
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0