Kolhydratsladda?

Igår kände jag att min kropp skrek efter mer energi. Jag har inte haft någon sorts påfyllning på länge. Jag hade två alternativ, antingen fylla på med mer fett och protein under kvällen, eller göra en så kallad kolhydratsladdning. Ketodieten som jag följer kan egentligen gå till på 3 olika sätt. 1. Strikt fett och protein hela tiden. 2. Kolhydrater i samband med träning och i övrigt strikt. 3. Strikt med cyklisk påfyllning av kolhydrater 24-36 h i veckan. Av dessa är nummer 3 rekommenderad har jag för mig. I vilket fall som helst så bestämde jag mig för att prova på det hela igår. Påfyllningen ska ske i samband och främst efter ett träningspass och sen ska man efter sin laddning även ha ett träningspass där man tömmer glykogennivåerna i musklerna igen. Tyvärr somnade jag i soffan igår så mitt första träningspass försvann. Inte optimalt men allting kan inte vara optimalt hela tiden heller. Shit happens!

Hela morgonen har jag och min pojkvän diskuterat ett lämpligt upplägg för mig. Kolhydratsladda, äta mer fett/protein vissa dagar, hålla samma diet hela tiden, blanda olika laddningar m.m. Vad är bäst? Vad kommer jag tappa mest fett på? Vad kommer jag behålla mest muskelmassa av? Vilken är den optimala mellanvägen? Just nu ligger valet på kolhydratsladdning, men det kommer utvärderas efter idag. Jag har en liten aning om vad jag vill köra och vad jag tror är bäst för mig. Återkommer med vad och varför senare.

Kommentarer
Postat av: Vas

Lite nyfiken på varför du valde en i grova drag LCHF-diet nu när du deffar inför tävling?

2011-03-25 @ 20:33:42
Postat av: Johanna

Vas: För att jag hört och läst mycket positivt om det.

2011-03-26 @ 14:16:02
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0