NEJ, NEJ, NEJ, NEJ, NEJ, NEJ, NEJ, NEJ!!!!

Inte nu! Efter min härliga promenad igår (100 min var jag ute) så kändes allting på topp... Första stegen på min promenad imorse var det däremot värre. Lite ont i benhinnorna... men jag knatade på och när jag väl hade kommit en bit på rundan gjorde det riktigt ont... Ajajaj... men vad gör man? Måste ju ta mig hem så det vara bara att knata vidare. Nu har jag jätteont! Har preparerat med Zon och äter Ipren lite titt som tätt men inge känns som att det hjälper... som tur är tog jag bilen till jobbet idag för att slippa utsätta mig för mer promenerande... Trots det så känns det rätt så hopplöst just nu. Det gör jätteont och känns inte som att det kommer försvinna särskilt snabbt... men jag hoppas för jag känner mig väldigt beroende av min cardio och då främst promenader/springa! Har du några tips på hur man snabbare blir av med benhinneinflammation?

Till en annan grej, jag har bokat in poseringsträning på söndag! Superskoj! =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det du kan göra förutom att smörja med zon och så vidare är att stretcha vaderna, tåhäv är också ganska bra. Men annars e det bara att simma eller köra crosstrainer tills det försvinner tyvärr..

2011-03-29 @ 13:55:40
Postat av: emliscious

Gud så kul med poseringsträning! och nyttigt! det är knepigare än man tror!! Spänn magen- men inte tappa latsen, rak hållning, men hallå armarna, och så låren PUH!



blogga massa om det sen! ska bli kul att höra vad du tyckte du lärde dig och hur det kändes!!

2011-03-29 @ 14:42:03
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: Ousa

Stretch, massera (rätt hårt på problemområdet), kyl med tex "ICE".

När smärtan släpper träna tåhäv, de stärker dig så du slipper återkommande benhinnebesvär.

Hoppas de löser sig!

2011-03-30 @ 06:12:41
URL: http://correr-ousa.blogspot.com/
Postat av: Matilda

Jag vet hur du känner dig. Själv har man varit sjuk nu i strax över 1 veckas tid, känns så jäkla surt när man väl böjade komma igång med kondition (jag har ingen kondition alls!) och verkligen hade lusten på topp att komma igång.



Jag har hört att man kan massera, punktmassera hårt och då menar jag hårt! Jag har aldrig själv testat men det ska tydligen fungera.

2011-03-30 @ 16:39:53
URL: http://epinefrin.blogg.se/
Postat av: Ida

Förutom att massera som du redan fått tips om här, så bruka jag köra med stödstrumpor på dagarna. Det finns lite tjockare nylonstrumpor med tryck som ökar blodcirkulationen, finns att köpa lite överallt (och alltså inte såna tjocka måttanpassade som gamlingarna har riktigt). Jag tycker det hjälper, brukar ha dem på ett par dagar när jag börjar få känningar i benhinnorna. Kan vara värt ett försök!

2011-03-31 @ 16:27:42
Postat av: Sofia

Hej,

orsaken till att man får benhinneinflammation kan vara att att man är plattfot/har höga valv eller annat "skelett/fotankutet". Jag har länge hållt på med elitidrott och blev inte helt kvitt mina problem förrän jag fixade gjuna iläggssulor som jag alltid har då jag löptränar eller promenerar. Så det är mitt tips för att få korrekt belastning på foten v.s. smalbenet. //S

2011-04-03 @ 15:02:45

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0