Spelar min kropp mig ett spratt?

Torsdag v. 12 - Johanna väger 64,7 kg
Torsdag v. 13 - Johanna väger 67,8 kg

Vad hände där? Jag kan förstå att jag väger mer efter att jag hade 36 h ätardag tord-fredag förra veckan. I lördags vägde jag nått på 67... och sen dess har jag varit kvar där. 3 kg plus fortfarande. Min mage är som en ballong och på kvällarna ser jag (hög)gravid ut. Det känns verkligen inte motiverande att fortsätta kämpa när det känns som att allt går emot en. Jag har skött mig prickfritt sen i fredags, men inga resultat får jag. Igår poppade några nya blodådror fram på träningen i och för sig vilket var kul, men annars...

Enda som har varit skönt den här senaste veckan är att jag typ inte varit hungrig över huvudtaget... utan snarare känner mig lite stoppad och däst... har till och med kunnat sänka intaget lite vilket iof inte heller har gett några resultat på vågen... Och allt snack om att vågen inte säger allt och att man ska titta i spegeln istället passar sig inte här... Det ser ju ÄNNU värre ut i spegeln ffs! Det känns faktiskt rätt tröstlöst! =S

Jag hoppas innerligt att det bara är vätska som min kropp envist håller kvar och att allt och lite till bara kommer rinna av mig snabbt som attan. Helst nu i eftermiddag. Mitt mål för den här veckan är 64,1 kg.. Känns oerhört avlägset och det känns även som att jag inte har en chans över huvudtaget att komma i tävlingsform till juni. Eller ens till Tammerpokalen i juli... Men vi får se hur det blir... Jag fortsätter nu i alla fall...

Kommentarer
Postat av: hejhejheje

På de senaste bilderna jag har sett på dig har du sett grym ut. Du kanske ser på dig själv med lite för kritiska ögon! För övrigt hade det vart kul med riktiga dagsform-bilder såsom de du gjorde för ett tag sedan, där man ser lite tydligare hur det ser ut. Tror inte det är så illa som det låter på dig =)

2011-03-31 @ 14:30:54
Postat av: Johanna

Hejhej: Dagsformsbilder kommer. =)

2011-03-31 @ 14:58:36
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Tur för dig att du fortsätter!!!! =P. Tycker du kämpar på grymt bra! Följer din blogg dagligen som inspiration och motivation till min egen träning. Är garanterat bara vatten som ligger bakom viktuppgången. Man går inte upp i vikt om man ligger på underskott i kalorier. Och jag tror inte att du under dina 36 timmar fick i dig kalorier för att gå upp 3 kg. ;)

Fortsätta kämpa!

2011-03-31 @ 15:17:46
URL: http://myviewonafairytale.blogspot.com
Postat av: Ems

SKIT I VÅGEN!!! FOta dig och kolla spegeln bara. Våra kroppar (vi kvinnor menar jag) är ett helt jävla mysterie med hormoner o vätska o annat. Kan vara allt från pms, virus, stress...så kör på som vanligt! Det kommer gå skit bra Johanna! Men hade jag varit dig hade jag skippat "laddning"...iallfalla varje vecka. Kör varannan. Brukar jag råda mina klienter.

Hejjar på dej! O ge inte upp!!!

Kram på dej

2011-03-31 @ 15:42:30
URL: http://www.shutthefkupandsquat.blogspot.com
Postat av: Johanna

Pernilla: Kul att du gillar bloggen. =)

Ems: Laddningarna har jag tagit bort nu... Blir inget mer sånt... Om jag känner behovet äter jag lite mer en dag, men that's it! Tack för tipset! =)

2011-03-31 @ 15:49:18
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Ousa

Vätska var nog ordet! Ta vikten med ro och titta på kroppsmåtten i stället. Tror på dig!

2011-03-31 @ 19:44:57
URL: http://correr-ousa.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Jo, kom igen! Det är bara att fortsätta! Alla får ju svackor ibland eller hur? Kör på nu, du är grym! :)

2011-04-01 @ 10:00:39
URL: http://jesshicka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0