Att träna med pigga ben eller trötta ben...

... verkar ju egentligen inte vara nån större skillnad. Förra helgen kunde jag avverka samma pass med typ samma antal repetitioner och vikter som jag brukar kunna göra, trots att jag 2 timmar tidigare hade cyklat över 3 mil. Piece of cake. I måndags tränade jag med ben som fått vila länge och bara suttit och slappat hela dagen, och dagen innan... Ingen större skillnad där. Samma vikter, samma antal reps men kanske lite bättre känsla/kontakt. Vad är då skillnaden? Jo det ska jag berätta för er. Skillnaden ligger helt klart i träningsvärken. Förra helgen fick jag endast minimalt med träningsvärk. Efter i måndags har jag rätt så mycket träningsvärk i rumpa, framsida lår och baksida lår, även insidan... Same, same, but different. Helt klart intressant! Logiskt, men intressant... =)

Trots träningsvärk så gick det ganska bra att cykla igår. Efter att ha moffat i mig godis och glass hela dan kände jag att det var dax att göra nått vettigt så under tiden jag tittade på Desperate Housewives passade jag även på att dra av en 31,1 km på motionscykeln. Det gick segt första halvtimmen men andra halvtimmen flöt på bra. Så är det oftast när jag cyklar. Det känns lite som att kroppen behöver väckas och det tar ungefär en halvtimme för mig att komma in i trampet. Jag kanske borde testa cykla längre? Tål att tänkas på. Vore kanske tufft att testa nån enstaka gång... Annars är en timmespassen rätt lagomt. 

Träningsvärken är kvar och idag har jag börjat dagen med en promenad. Nu jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0