Samma gamla vanliga bra pass...

Det blev det gamla vanliga benpasset som jag kört de senaste gångerna. Nått utöver det vanliga var att jag fick en konstig kommentar när jag värmde upp i benpressen om att jag bara måååååste använda bälte i den för annars skulle jag skada mina genitaler för livet... Tokigt! Bältet killen prackade på mig var dock alldeles för stort så det blev inget med det. Annars tog benpressen väldigt bra på både rumpan och framsida lår (och även flåset). Mina genitalier känns intakta som tur är... ;) Jag fick bra kontakt i alla övningar och det var nog inte riktigt nått som stack ut... Ett bra vanligt träningspass helt enkelt.

Jag funderar på att lägga in lite högrepsveckor på benen. Jag kör visserligen 20 reps i benpressen men kan försöka gå så djupt jag kan och lättare så blir det bra omväxling där. De andra övningarna går nog bra att köra lättare och fler reps. Tål att tänkas på helt klart!

Motion: Styrketräning Ben: 6 x benpress 240-270-300-300-270-240 kg, 4 x stående vadpress 142-142-115-88 kg, 4 x benspark 55-55-55-40 kg, 3 x liggande lårcurl 45 kg, 3 x sittande lårcurl 40-35-35 kg, 2 x benpress i maskin 146 kg

Kommentarer
Postat av: Västgötskan

Jag säger som du: Vad för bälte...? Mina nedre regioner har också överlevt benpressen. Tror jag? funderar He he! :-D

2011-05-24 @ 10:50:40
URL: http://rundarocksaenform.blogspot.com
Postat av: emma s

Hahaha, det ska alltså vara "genitalierna" som skyddas med ett bälte runt magen? x) Där ser man :P

2011-05-24 @ 12:09:36
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0