Det blev inte riktigt som jag hade hoppats...

Idag hade jag en liten förhoppning att jag äntligen skulle få till de där fyra repsen på 60 kg i bänkpressen, men styrkan var inte på topp och jag fick med nöd och näppe till 2 reps. Jag som kände mig så säker på 3 reps förra veckan... men men, det går väl lite upp och ner antar jag. Nästa vecka kanske jag testar att köra lite lättare i bänken som omväxling. Även fast jag ar lite svagare i bänken än vanligt så var jag lite starkare i hantelpressen... eller jag kanske inte var starkare egentligen, men jag höjde vikten med 1 kg/hantel. Mina händer har ju domnat när jag kört med tyngre hantlar i hantelpressen... domnat så jag inte kunnat hålla i hantlarna ordentligt och det känts som jag ska tappa dem... men idag gick det bra. Skynda långsamt helt enkelt! =) Bröstträningen gick väl helt okej allt så allt. Inget särskilt men inte heller dåligt. Samma övningar som jag har kört på sistonde så kanske ska variera mig lite snart men jag tycker att de övningar jag kör nu funkar ganska bra. Bra variation mellan tungt och lätt. Vi får se hur det blir nästa vecka... Magträningen kändes också bra. 3 övningar med 3 set var. Good stuff! Jag håller tummarna för träningsvärk, men vi får se hur det blir.

Motion: Promenad 70 min
Styrketräning Bröst & Mage: 4 x bänkpress 60-60-50-50 kg, 4 x sned hantelpress 19-19-19-15 kg, 3 x bröstpress i maskin 50 kg, 3 x flyes i CC, 3 x pecdec, 3 x hjulet, 3 x benlyft, 3 x magmaskin

Kommentarer
Postat av: emma s

Du kommer att få grymma bröstmuskler! :D

2011-05-18 @ 22:00:11
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Johanna

Emma: Jag hopppas det! =)

2011-05-19 @ 08:16:28
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0