Älskade benpress...

Idag fick jag börja mitt benpass på det gamla vanliga sättet, dvs med benpress. Den fria stången var upptagen och jag kom inte på förrän senare att jag hade kunnat höja den ena bänkpresställningen till rätt höjd och kört där... men men... Benpress är bästa benövningen tycker jag, i alla fall när man kör den först i passet och kör riktigt tungt. Då är den grym! Har jag kört andra övningar innan får jag inte alls samma känsla. Idag körde jag tillsammans med en kille som jag tror trodde att jag skulle stanna på ganska låga vikter, men han var nog riktigt impad tillslut för han kommenterade flera gånger hur stark jag var redan under uppvärmningsvikterna... och då tyckte jag själv att jag körde ganska lätt i och med att det inte blir lika tungt som när jag inte deffar. Fick i alla fall grymt bra kontakt och det sved rejält i framsida lår och jag kände av rumpa och baksidan också. Grymt alltså. Körde även utfall i smithen och sen bonusövning blev det utfallsgång utan vikt. Går man tillräckligt många steg så blir det riktigt sugande tillslut. När deffen är över ska jag köra mycket utfallsgång, med tunga hantlar! Sjuuuukt jobbigt och sjuuuuukt bra, precis som det ska va!

När jag väl var klar med benträningen så skulle jag upp på min vanliga crosstrainer (jag kör nästan alltid på samma maskin) men den var upptagen och alla andra också... dessutom så såg det ut som att alla skulle köra länge. Eftersom jag haft en pratstund med en vän mellan styrka och cardio kände jag mig redan lite "sen" så det var bara att ta nått annat cardioalternativ... idag blev det cykel. Eftersom jag glömt att sätta i linserna så var det väl ett bra val för de står närmast tvn. ;)

Motion: Promenad 100 min, Cykel 45 min, Styrka Ben

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0