Jag är ju sååååå smidig....

Ojojoj, idag var verkligen inte mitt bästa gympass. Jag var så trött och energilös när jag gick till gymmet så jag hade väl i och för sig inga större förhoppningar. Om jag bara tog mig igenom passet så skulle det kännas som ett under. Otroligt nog så började jag med att sätta ett nytt rekord i chins, hela 11 st klarade jag... men resten fick bli i hjälpmaskinen. Får mycket bättre kontakt med musklerna när jag kör där. Det var nog den bästa övningen också för sen tog den lilla energin som fanns tvärslut. Jag orkade med några halvhjärtade övningar, men de sista 1-2 repetitionerna på varje set orkade jag inte med. Väldigt dumt i och med att det är de som gör susen tycker jag. Det är i de sista repetitionerna det "händer". Det är där man blir riktigt trött, det svider i musklerna och känns härligt... Eller nu kom jag på, jag fick faktiskt till en bra roddövning också. Good for me! =) Otroligt nog lyckades jag även köra 45 min på crosstrainern. Det är verkligen lustigt det där... att även om man knappt orkar röra sig egentligen så kan man göra sååå mycket. Jag blir lika förånad varje gång. Jag trodde knappt att jag skulle orka gå hela vägen till gymmet... men det gjorde jag, plus styrka och cardio.

När jag tränat klart gjorde jag en finfin avslutning inför hela gymmet också. Jag gick och hämtade min eftertränings-drink och gick ut för att hålla min pojkvän sällskap medan han tränade klart (han kommer oftast till gymmet medan jag kör cardio och blir klar ungefär samtidigt som mig så vi kan åka tillsammans hem). Smidig som jag är så missade jag munnen totalt när jag skulle ta första sippen och häller en rejäl dos rätt på bröstet ner under linnet och längst hela magen. Bra där! Fast jag blev mest snopen av att jag fick lite mindre drink. Där hade jag ju kämpat så bra för att få min belöning och så blev den mindre än väntat. ;)

Angående tröttheten och orkeslösheten så försöker jag ställa in mig mentalt på att varje dag framöver kommer att kännas så här. Hittills har det varit lite upp och ner för mig. Ibland har det känts lika illa som idag i en hel vecka och sen har jag haft veckor där jag haft otroligt mycket energi (i deffmått mätt). Bättre att ställa in sig på det värsta. =)

Motion: Promenad 100 min, Crosstrainer 45 min, Styrka Rygg & Mage

Kommentarer
Postat av: Emma s

Hahahaha, ja kan tänka mig att du blev snopen! Typ som när man råkar gå in i en vägg eller dörkarm när man missbedömner hur mycket man måste svänga för att ta sig igenom x)



Gooood work med träningen!!! Faktiskt underligt att man orkar fast man känner som man håller på o dör... Go, go, go.

2011-11-17 @ 20:53:21
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: HurtMaja

haha, sånt som händer när man är lite snurrig ;)

2011-11-17 @ 21:20:41
URL: http://hurtmaja.blogspot.com
Postat av: Dieseldoris

Hahaha det där låter som mig - jag lyckas alltid klanta mig på nått sätt :P



Men strongt gjort med träningen!! Det är verkligen skönt när man lyckas toppa sig själv lite till trots att kroppen säger: VAFAN håller du på med egentligen. :) Man går på ren viljestyrka :) LOVELY!

Lycka till nu med dom sista veckorna innan Luciapokalen! Håller självklart på dig Johanna! :)

2011-11-17 @ 22:39:19
URL: http://dieselandtraaash.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0