Kontraster...

Vilken kontrast! Från att inte ha rört mig alls på flera dagar (tränade senast i fredags och i helgen var jag väl visserligen vardagsaktiv, men sen dess har soffan varit min bästa vän) till att både cykla länge och styrketräna tre muskelgrupper (istället för de vanliga två) på en och samma dag. Det är inte ofta jag vilar så länge som jag gjort nu. Det känns verkligen som att man kommer av sig helt och hållet... men nu är det skönt att vara "tillbaka". =)

Tunga hantelpressar och sidolyft är det roligaste som finns när det kommer till axelträning enligt mig. Det var just vad jag gjorde idag också. Tog de tyngsta hantlar som jag klarar av att få upp till startposition själv och sen var det vara att pressa på. Pressa, pressa, pressa, och pressa lite till. Det kändes vill jag lova. Sån smärta i axlarna! Så skönt! Samma sak vid sidolyften. Underbart! Sen körde jag även sidolyft i CC och avslutade med dropset i axelpressmaskinen. Ett finfint axelpass. Det blev även 2 övningar för baksida axlar, 2 flyesövningar för bröst (lite lite, men bröstträningen var inte dagens fokus) och sen avslutade jag med de två magövningarna som jag fick lära mig när jag körde med PT förra vecken. Det blev ett riktigt grymt pass! Jag hoppas på träningsvärk imorn, särskilt  axlarna för där får jag nästan aldrig träningsvärk. Vore riktigt nice! =)

Motion: Cykel 80 min, Styrka Axlar, Bröst & Mage

Kommentarer
Postat av: emma s

Välkommen upp på banan igen då ;) :D

2011-11-30 @ 22:00:31
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0