Morgonpromenader och morgonrutiner...

Imorse var jag ute och traskade på en morgonpromenad. Inte för att jag behövde utan för att jag ville. Jag gillar morgonpromenader skarpt.  Även när det regnar och är rätt pissigt väder som det var idag. Eller jag gillar promenader, oavsett tid på dygnet. Det är skönt och avkopplande. Fast egentligen tycke rjag att det är ett perfekt sätt att starta dagen och har svårt att komma iväg senare under dagen, så egentligen är det nog just morgonpromenader jag tycker om. Det blir så stor process sen... Imorse hade jag inte tänkt vara ute så länge, men det blev en extra sväng för jag trodde jag skulle hinna höra slutet i min ljudbok... men det gjorde jag inte så jag har en bit kvar som jag får lyssna på vid ett annat promenadtillfälle.

Mina rutiner på morgonen har sett likadana ut hela tiden de gånger jag gjort just morgonpromenad eller morgonjogg. Varför ändra på ett vinnande koncept? För mig är det viktigt att komma ut genom dörren snabbt så jag inte hinner bli hungrig. Under dieten var det även viktigt att få extra motivation redan från start. Den extra motivationen behöver jag inte längre eftersom morgoncardio inte längre är ett måste utan nått jag gör om jag känner för det. Så här har mina rutiner sett ut i alla fall, samma visa varje dag.

  1. 7:30-8:40 Vakna av mig själv
  2. ca 5 min Ligga i sängen och blippa på mobilen för att få extra motiation. Det första jag ser är att Petra är på Life och tränar. Redan innan jag gått upp ur sängen. Sen går jag in på twitter och läser alla tweets som Pauline Nordin skrivit under natten. De är verkligen en spark i baken. När man har läst dem kan man omöjligt ligga kvar.
  3. Kliv upp, gå på toa, väga mig
  4. Ta fettförbrännare, koffein och bcaa
  5. Klä på mig och ut genom dörren för morgonpromenad (ute inom 10 min)

Kommentarer
Postat av: Maria - lärarstudent & livräddare

Låter som riktigt bra morgonrutiner!

2011-11-27 @ 11:10:18
URL: http://mariawinell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0