Sista teamträffen innan tävlingen...

Igår hade vi, Team Pure Fitness, vår sista teamträff innan Fitnessfestivalen. Det som är så roligt med vårt team är att vi alla är nybörjare och ska tävla för första gången. De flesta av oss ska göra sin debut nu på Luciapokalen om knappt tre veckor. Vi är alla lika oroliga, nojiga och förvirrade nu i deffdimman och det är skönt att omge sig med folk som sitter i exakt samma sits som man själv gör. Grymt bra sätt att skapa teamkänsla också.

Igår så träffades vi i alla fall på World Class (tack för att vi fick vara hos er) för först lite gymträning och snabb individuell poseringsträning med Minette, sen ett spinningpass i intervallform med Madde och sen längre gemensam poseringsträning med Madde. Gymträningen var kul. Det är roligt att spana in hur andra tränar tycker jag, och särskilt när det handlar om duktiga och målmedvetna tjejer. På mitt gym går de flesta tjejer endast på pass, eller så sysslar de med sån träning som har ett helt annat syfte än min egen och som jag därmed inte finner särskilt motiverande. Mina teamkompisar är verkligen rena inspirationskällor och jag både fick och hittade många tips som jag ska ta med mig. Att ha en "egen" PT i form av Madde som övervakar och är tillgänglig var också grymt! Dagens största utmaning var dock spinningen. Jag har gått på en prova-på-spinning i ettan på gymnasiet, alltså för 11 år sen, oc nu för tiden när jag cyklar så håller jag en jämn hastighet hela tiden vilket är helt annorlunda mot det vi fick köra igår. Det var riktigt kul och otroligt jobbigt. Mitt knä började krångla mot slutet så jag var tvungen att köra sista delen sittandes, men det tog där det skulle ändå. =) Kan nog tänka mig att gå på nått mer spinningpass framöver, om jag orkar passa tider. =)

Sist ut var poseringsträningen. Jag känner mig mycket säkrare på poserna nu och det är skönt. Självklart finns det fortfarande en hel del att fila på men det ska nog hinnas. Jag kanske inte kommer att vara hårdast på tävlingen, men jag ska i alla fall posera snyggt. =) Det var riktigt kul att se de andra tjejernas form också. Alla har verkligen gjort ett jättejobb och fått grymma resultat av sina deffar. Vissa är hårdare än andra och det är nog inte någon som är den andra helt lik i kroppstyp, konstigt vore väl annars. Det ska i alla fall bli riktigt kul att se alla på scenen om 19 (!) dagar. Kör hårt tjejer!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tummen upp!

2011-11-14 @ 16:29:14
Postat av: resume

Lycka till och seger på festivalen!

2011-11-14 @ 23:59:48
URL: http://cvresumewriters.com/order.php
Postat av: HurtMaja

shysst!

2011-11-16 @ 14:09:22
URL: http://hurtmaja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0