Ingen Body Fitness-tävling för mig i år...

De senaste dagarna, eller egentligen väldigt länge, har jag funderat över om jag ska ställa upp på Luciapokalen nästa helg eller inte. Nu har jag tillslut kommit fram till att jag INTE kommer att göra min debut i år. Det finns egentligen flera anledningar till det hela, men den allra största är att jag inte är nöjd med min form. Jag har fortfarande flera kilon kvar till den formen jag har haft som målbild och jag kommer inte att hinna nå dit. När jag gick in i satsningen så var det med inställningen att jag bara skulle ställa mig i scenen om jag var i en form jag var nöjd med. Nu på senare tiden har jag tänkt att jag skulle vara med oavsett om jag hinner i form eller inte, då jag vetat att jag inte kommer hinna nå min målbild. För mig känns det dock helt fel. Jag vill kunna stå på scenen och känna mig nöjd med min form. Det känner jag inte att jag kan göra i dagsläget. Om jag skulle ställa upp nu så skulle det inte vara för att jag själv vill utan det skulle vara av andra anledningar. För att andra tycker att jag kan och ska, för att familj och vänner redan köpt biljetter och för att ställa upp för teamet. Det känns helt enkelt inte rätt och därför kommer jag inte att ställa upp.

I och med att jag inte är nöjd med min form så har jag även förlorat mycket av glädjen i det hela. Det känns liksom inte värt det när jag vet att jag inte kommer att hinna få det resultat som jag vill. Hade jag haft ca 6 veckor till på mig så hade det inte varit någon fråga om saken, men nu har jag inte det utan endast 1,5 vecka. Fast jag är ändå glad att jag fortsatt så pass länge då det har varit väldigt lärorikt och jag kommer att ha mycket bättre utgångsläge för nästa diet då jag vet mer hur jag fungerar och vad som krävs.

Jag kan förstå de som tycker att man ska fortsätta i alla fall, att man kommer känna sig stolt och nöjd när man väl står på scenen. Det tror jag säkert. Men JAG gör inte det. Jag känner mig stoltare över att ha tagit beslutet att inte vara med. Att erkänna och inse at jag inte är i den formen jag vill, att stå för mina principer (ej stå på scenen om jag inte har tävlingsform) och att göra som JAG vill. Det känns helt rätt och jag är väldigt nöjd med mitt beslut. Samtidigt förstår jag även de som är i samma sits men som är med i alla fall. Vi är alla olika och det finns inte nått som är rätt eller fel. Man måste gå efter sig själv helt enkelt. Jag ser det inte som att jag "ger upp". Jag orkar dieta 1,5 vecka till. Jag orkar tömma och ladda. Jag kan stå på scenen... men det är inte det. Jag vill inte stå på scenen så här. Punkt.

Jag ser fortfarande fram emot Fitnessfestivalen, men nu kommer jag att sitta bland åskådarna och heja fram mina teamkamrater. De kommer att vara grymma!

Kommentarer
Postat av: Tella

Men neeeeeej!! jag som följt dig så länge. vad trist..men det är ändå bra att lyssna på sig själv. Kanske du är mer redo nästa år!?

2011-11-23 @ 13:06:04
URL: http://www.tellasplace.blogspot.com
Postat av: em

Ingen har rätt att säga vad som är rätt för någon annan

Eller ens försöka

Eller ens tro att de kan sätta sig in i hur någon annan känner

Följ ditt hjärta!

Och njut Johanna- av allt du lärt dig i år! Vilken vinst!

Kram!

2011-11-23 @ 13:07:16
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Tella: Jag är inte mer redo nästa år. Jag är redo nu. Dock hinner jag inte bli klar i tid. Min diet var för kort.

2011-11-23 @ 13:47:48
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Tella

Bra kämpat iaf. Är oerhört imponerad av din resa :)

2011-11-23 @ 14:11:30
URL: http://tellasplace.blogspot.com
Postat av: Jennie

Vad imponerad jag blir över att du kan ta det beslutet. Jag skulle inte vågat avbryta, utan lidit mig igenom det och mått dåligt. Otroligt starkt! Och du har gjort en bra resa - är imponerad över den också!

2011-11-23 @ 15:18:25
URL: http://alskatraning.wordpress.com
Postat av: Carro

Jag är oxå sjukt imponerad. Bra jobbat och framförallt väldigt.. ja va ska man säga. Modigt att våga låta bli, om du inte är nöjd.

Jag ser fram emot att se hur din nästa diet blir. :-)

2011-11-23 @ 15:56:21
URL: http://sicituradastra1984.blogg.se/
Postat av: Matilda

Det var tråkigt att höra! Du gör det känns rätt för dig och det är imponerande :) Vi ses ändå på Fitnessfestivalen :) Kram

2011-11-23 @ 16:05:10
URL: http://matildastraningsblogg.blogspot.com/
Postat av: Västgötskan

Så länge man gör det av "rätt" anledning (missförstå mig rätt) så spelar det ingen roll vad andra tycker och tänker. Bra kämpat ändå och bra att du tar ett sådant modigt beslut när du känner att det inte känns bra!

2011-11-23 @ 18:56:26
URL: http://vastragotaland.blogspot.com
Postat av: Petra

Jättetråkigt att höra :(

Men det är bara du som kan ta beslutet om du ska eller inte. Ingen kan känna hur du känner.



Vi ses på festivalen ändå :)

Styrkekram

2011-11-23 @ 19:55:58
URL: http://fitnessmorsan.blogspot.com
Postat av: Madde

Verkligen super tråkigt att höra :-( men du ska göra det som känns bäst för dig!!

Massa kramar

2011-11-24 @ 11:51:22
URL: http://madeleneyourstone.shapemeup.se
Postat av: Heléne

Jag må säga att jag tycker du gjort det sjukt bra hittills - vilken jävla resa du gjort! Jag är fortfarande imponerad av dig! Vi kanske ses på scenen nästa år istället då ;)



Tråkigt att se med tanke på hur du kämpat på ändå - men känns det inte rätt så känns det inte rätt! Styrkekramar!

2011-11-27 @ 15:54:19
URL: http://dieselandtraaash.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0