Varför har alla blivit crosstrainer-besatta?

Cykel idag igen! (bild från tidigare i dieten)
Idag har det varit en bra dietdag. Jag har känt mig rätt pigg och haft lite mer energi än vanligt. Ställde mig till och med och stekte lite biffar till min pojkvän på eftermiddagen. I vanliga fall blir det inte många knop gjorda på dagarna... Skönt med en bra dag! Hoppas att det håller i sig. Fast egentligen är det inte hunger, orkeslöshet eller kroppsliga saker som jag tycker är jobbigast. Sånt kan jag härda ut. Det är när jag blir riktig deprimerad vilket händer rätt ofta under diet. Tidigare i veckan har jag legat hemma och bara velat gråta hela tiden. Idag vände det och känns bra... och att jag är piggare är ju ett plus i kanten så klart! =)

Jag var och tränade på eftermiddagen idag. I vanliga fall brukar jag träna mellan 15:30-18 typ, men idag skulle jag iväg för att träffa coach Madde då så det var bara att flytta fram träningen. Det blev ett riktigt bra pass med bra kontakt i alla ryggövningar. Hade inte tillräckligt med energi för att kriga på med riktiga chins så det fick bli hjälpmaskinen istället. Där fick jag superkontakt så det var ett bra val! Två latsövningar, två roddövningar, två ländryggsövningar och två magövningar blev det. En roddövning som jag körde var hantelrodd, fast med två hantlar. Jag har bara provat på den nån enstaka gång förut men den tog faktiskt väldigt bra. Ryggträningen gick faktiskt superbra så jag är riktigt nöjd. Mage, nja, det var väl mer bara godkänt på det men så kan det va.

Otroligt nog så var alla crosstrainers upptagna idag igen när det var dax för cardio efter styrkan. Klockan tre på eftermiddagen dessutom då det var rätt tomt på gymmet... Mycket mystiskt. Jag blev lite småirriterad när jag såg att en av tjejerna stod och körde på absolut lägsta motståndet vilket typ är lättare än att röra benen i luften. Då kan man väl hellre lämna över maskinen till nån bättre behövande som faktiskt tänker använda den till att träna... Men men, alla får träna som de vill men det är ju lite störigt när det hindrar mig från att träna som jag vill... Blev i alla fall 45 min på cykeln istället. Imorn SKA jag ha en crosstrainer!

Motion: Promenad 100 min, Cykel 45 min, Styrka Rygg & Mage

Kommentarer
Postat av: Carro

Men vilken fruktansvärt egoistisk åsikt! Nog att jag vet att många som ser sej som fitnessmänniskor är egoistiska, men de där tar nog tusan priset.



Du har väl inte en aning om varför hon tränar så som hon gör? Om de är pga skada, sjukdom, eller vilka andra restriktioner som helst. Och över huvud taget kanske de är den absolut enda maskinen hon kan använda. Å även om de inte är de så betalar hon förmodligen lika mycket som dej för att utnyttja gymmet.



Alltså... ja, vilket egoistiskt inlägg.

2011-11-10 @ 19:26:33
URL: http://sicituradastra1984.blogg.se/
Postat av: Johanna

Carro: Egoistiskt ja visst! Givetvis! För mig är MIN träning viktigast och jag struntar faktiskt i de andra. De får träna precis hur de vill. Alla som är i vägen för att jag ska kunna träna som jag vill stör MIG. Jag stör säkert dem när jag är i vägen för dem också. Ser jag dock att det verkligen är nån som kämpar och tar ut sig så känns det ändå mer rättfärdigat att vara i vägen. Dock så sa jag inte att hon inte får vara där utan alla har lika stor rätt att vara på gymmet och som jag skrev får alla träna precis som de vill. Det hindrar dock inte mig från att blir störd eller irriterad när jag inte kan träna som jag vill. Jag är på gymmet för att träna och inte vara med i "stora hänsyns-klubben".

2011-11-10 @ 19:54:36
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Dessi

Jag förstår iallafall din frustration även om jag själv sällan behöver köa på det viset eftersom jag går på olika pass på mitt gym.



:)

2011-11-11 @ 09:41:23
URL: http://www.dessi.se
Postat av: Anna

Intressant att du tycker att det innebär att vara med i "stora hänsynsklubben" när jag tycker det handlar om ren och skär medmänsklighet. Eller kanske ödmjukhet.

2011-11-11 @ 17:48:40
Postat av: Cilla

Varför crosstrainerna är populära, de är så bra för de tränar hela kroppen, kanon, ja om man tränar ordentligt, dvs tungt motstånd eller med hög puls:)

2011-11-11 @ 18:13:55
URL: http://ijastrong.blogg.se/
Postat av: Adam

Wow johanna, du lyckas lägga krokben för ditt eget resonemang i ditt svar på carros kommentar, dieten kanske har skapat "slut i tanken" i de översta maskineriet. Sen att du verkar tro att de bara finns ett sätt att träna på samt att du inte har nån förståelse för varför andra människor tränar som dom gör e ju nästintill tragiskt. Kan mycket väl vara så att de e hon som pga av skada eller liknande är mer behövande av maskinen av än dig, du kan ju iaf gå ut o promenera de kanske inte hon kan. Tycker du ska skita i o köra bänkpress, du kör ju ändå bara på flugvikter så du kan ju lika gärna köra armhävningar på knäna o lämna över stången till nån annan, nä usch nu lät jag ju som dig.

2011-11-12 @ 15:49:03
Postat av: Monika

Är du sådär tragiskt egocentrisk eller hade du bara otur när du tänkte (och skrev)?

Jag hoppas verkligen att det lät bättre i ditt huvud än vad du lyckades få skrivet i det här inlägget.



Annars skäms jag lite åt dig.

2011-11-12 @ 17:57:26

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0