Försöker hålla godissuget i styr...

Idag har jag varit helt galet hungrig... Det har antagligen att gör med att jag har helvila idag och därmed åt min frukost bra mycket tidigare än vanligt (kl 8 istället för 10-halv 11) och därmed hade längre tid tills det var dax för lunch... också för att jag normalt sett har ätardag på lördagar och då äter allt jag kommer över och lite till... Hjärnan är nog inställd på det och jag har varit väldigt sugen på det också... Dock kände jag att jag behövde lite påfyllning av främst kolhydrater så jag gjorde en rejäl fruktsallad som jag åt med en burk vanilj-kesella... Mums. En banan, ett äpple, ett päron, en kiwi, vindruvor och en halv apelsin. Smaskens och nu känner jag mig faktiskt mätt... men nästan ännu mer sugen på chooooklad. Var och fikade förut och blev oerhört frestad av både kakor och kladdkakor... men jag tryckte i mig några ägg och en Cola light istället och bet ihop... Så kan det va. Det är i alla fall skönt att för en gångs skulle känna sig mätt. Osugen är jag ju ytterst sällan så det hade väl varit för mycket begärt. =) Just nu är jag sjukt sugen på en kladdkaka från Soho, godis från 4-gott och en "äta-med-bestick"-hamburgare från nått bra ställe.

By the way, om en vecka befinner jag mig nere i Lund för att spana på Nordiska Mästerskapen i Body Fitness,  Bodybuilding och CBB. Kommer att bli grymt skoj och jag förväntar mig att komma hem fulltankad med inspiration som förhoppningsvis både räcker och blir över enda fram till tredje december. =)

Kommentarer
Postat av: Petra

Ja jag försöker oxå hålla det i styr. Jag har bestämt att det blir inte mer godis på lördagar de närmsta veckorna. Däremot rejäl god frukost, tacos och till kvällen blir det fruktsallad och grädde. Och två bitar 82% choklad för att se om det stillar chokladbegäret.



Ha en bra kväll!!!



Kram

2011-10-15 @ 19:44:53
URL: http://fitnessmorsan.blogspot.com
Postat av: Matilda

Va roligt med nordiska :)

2011-10-16 @ 09:37:44
URL: http://matildastraningsblogg.blogspot.com/
Postat av: Annoula

Starkt att stå emot! Heja! Heja!

2011-10-16 @ 11:16:45
URL: http://www.annoula.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0