Harder, faster, stronger...

Om träningen gick bra igår så gick det ännu bättre idag! Började med en bra morgonpromenad... Var lite tveksam till om jag skulle orka fortsätta med de långa promenaderna ju längre jag kom från senaste påfyllningen av mat (i fredags) men det verkar ju gå finfint det här! Hur som helst, man kan ju knappast mäta hur lyckad en träningsdag var på själva promenerandet som ju inte ens kan räknas som träning. Det allra supergrymmaste kom på första grejen jag gjorde inne på gymmet. Nytt rekord i chins!!!!

JAG KLARADE 10 CHINS!!!!

Det liksom bara hände. Körde rätt fort på de första 7 tror jag och sen saktare på 8-9 och en riktig segis på den sista, men upp kom jag och det högt också. 10 st fullgoda chins! Jag är så himla nöjd! Det känns helt otroligt att ha kunnat utecklas så i chinsen nu under dieten... Jag är ju inte nämvärt lättare heller så det är inte att jag har gått ner till nån fjädervikt som har gjort ökningen... Galet nöjd i alla fall. Resten av passet gick också bra. Jag körde som ni kanske förstår rygg och så slängde jag in två övnigar för baksida ben eftersom jag inte körde det förra veckan på grund av benhinnorna. Fick jättebra kontakt i rodden på ryggen och jag blev rejält trött i baklåren av de två övningarna även om jag körde ganska lätt. Det kändes faktiskt riktigt bra i alla övningar. Ett grymt pass helt enkelt!

Bra träningsgrej nummer två var att jag pushade mig extra mycket på crosstrainern efter styrkan. Jag körde en halvtimme på motstånd 11 vilket brukar få mig att ligga mellan 75-80 procent av maxpuls... .Sista kvarten höjde jag dock till 12 och körde på. Märkbart jobbigare men jag höll ut hela tiden. Jag lyckades pusha mig själv lite extra och det känns grymt!

Motion: Promenad 100 min, Crosstrainer 45 min
Styrketräning Rygg & Baksida ben: 3 x chins 10-7-6 st, 3 x latsdrag 57 kg, 3 x rodd 45 kg, 3 x hantelrodd 26 kg, 3 x raka marklyft 50 kg, 3 x liggande lårcurl 40 kg, 3 x ländryggsmaskin 45-40-40 kg

Kommentarer
Postat av: Therese

Grattis! 10 chins är grymt!

2011-10-10 @ 21:20:23
URL: http://stayfittn.blogspot.com
Postat av: Sara

Kul med dina framgångar men en fråga bara. När du kör typ latsdrag är totala vikten 57 då ? Där jag tränar är vikten per sida typ.

2011-10-10 @ 21:59:34
Postat av: c

10? Det var väl inget att skryta med... Skoja bara, grymt!! :)

2011-10-11 @ 08:55:03
URL: http://ctrain.devote.se
Postat av: Matilda

Grymt med 10 chins!!!

2011-10-11 @ 09:41:29
URL: http://matildastraningsblogg.blogspot.com/
Postat av: sabina

oh fan va du måste vara stark.. hur äter du nu

2011-10-11 @ 10:11:40
URL: http://mammahjarta.blogg.se/
Postat av: Annelise

Oooooo DU är SÅ grym!! Jävlar vad bra med 10 chins, alltså!!!!!

2011-10-11 @ 12:01:45
URL: http://anneliseaf.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0