Mina favoriter i Body Fitness på NM

Korta klassen: Tarja Vähäkuorpus från Finland (silver)
Långa klassen: Kristina Skjelberg från Norge (silver)
Veteran: Maria Eriksson från Sverige (guld)
(tyvärr gjorde inte vår kamera dem rättvisa på det långa avståndet)

Ja, man kanske borde tycka att jag så klart skulle sitta och hålla på Sverige under hela tävlingarna men jag fick andra favoriter vars fysik och form tilltalade mig mer. I korta klassen var det dock (i mina ögon) väldigt jämt mellan Carina Isaksson och Tarja, men Tarja hade inte koll på hur T-walken skulle utföras och förlorade nog mycket på det. Kristina var bara såååå fin, särskilt i front-posen! Och Maria var grym. Stenhård och poserade så avslappnat.

Det var riktigt roligt och imponerande att se alla tjejer som gjort ett sånt superjobb att ta sig i så grym form (det är ju sjukt svårt!). Nått som jag tycker är väldigt roligt att se är hur olika alla ändå ser ut. Alla är liksom supervältränade, neddeffade till nästan max och ser ändå helt olika ut. Vissa saker kan man inte på verka så klart men andra går ju naturligtvis. Fina var de!

Body Fitnessen var det jag åkte till Lund för att se i och med att jag själv planerar att ställa upp i Luciapokalen... men roligast att titta på var ändå damernas bodybuilding. Det händer lite mer. Det är lite mer av en prestation just där och då. Vi såg alla damtävlingar, men valde bort herrtävlingarna för att hälsa på en kär vän och hennes pojkvän. Kändes som att jag fick en alldeles lagom dos av tävlingar och jag känner mig verkligen peppad för att köra stenhårt de sista 6 veckorna... men idag är det paus i dietandet. Idag firar vi min födelsedag som inträffar senare i veckan med allra sista ätardan. Nu blir det hårdkörning framöver!

Kommentarer
Postat av: Ebba

Önskar att jag kunde komma och kolla på Luciapokalen! Vore så roligt att se dig och dom andra bloggarna som jag har följt =) Du är grym Johanna! Och grattis i förskott ;)

2011-10-23 @ 18:58:56
URL: http://ebbastraningsblogg.blogspot.com
Postat av: PtTess

Lånade bilden på Maria. Är det ok?

2011-10-26 @ 21:36:35
URL: http://petitessozoe.blogspot.com/
Postat av: Johanna

PtTess: Det går så bra så.

Ebba: Tack så mycket! =) Du får kika på bilder sen. =)

2011-10-26 @ 21:56:24
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0