9 chins!!!!

Gud vad grymt!!! Jag satte 9 chins idag! Nytt rekord!!!! Och dessutom är jag ju tung. jag provvägde mig på gymmet bara för att se vad jag vägde under träningen med kläder och allt för att se hur mycket det var jag drog upp. 74 kg, nio gånger! Superbra. Känns verkligen som att jag fått in tekniken i chinsen nu på sistonde och det är det som jag tror har gjort det. Klarade många även i andra set och tredje. Egentligen skulle jag ha supersetat med latsdrag, men det var upptaget där så det fick bli efteråt. Superset blir nästa gång.

Nytt på dagens pass var frivändningar. Jag hade studerat youtube och böcker och kände mig rätt säker på hur man skulle göra... när det väl var dax så funkade ingenting. Fick inte till det över huvudtaget... varken jag eller John. Så vi gav upp eftersom vi inte hittade någon vettig att fråga heller... men senare in i passet så kom det en kunnig PT som vi kunde fråga så då fick vi hjälp med både frivändningarna och marklyft. Verkligen supernyttigt med tekniktips! Skulle inte gå så långt bak med överkroppen som jag gjorde i toppläget utan stanna när magen tog stopp om man spände den, alltså typ helt upprätt. Frivändningarna blev det bara några omgångar med stången för att känna in rörelsen. Verkligen knepigt men tillslut fick jag till det. Var svårt att tima att böja på benen och fånga upp stången. Nästa gång kör vi fullt ut. När vi gav upp där först så körde jag några set skivstångsrodd som kompensation, så det blev nog rätt bra träning i alla fall. Avslutade med lite mage... gick rätt bra förutom hängande benlyft. Hade så ont i händerna (valkarna) så kunde inte hålla mig uppe länge nog för att få nån vettig träning. Försökte på en benlyftställning också, men den som finns på mitt gym har en halv boll i ryggen och är därmed totalt värdelös enligt mig så det blev inge vidare där heller... Bara att förlita sig på att de första två övningarna tog där de skulle istället. =) Bra träning blev det hur som.

Motion: Crosstrainer 45 min
Styrketräning Rygg & Mage: 3 x 9-7-5 chins, 3 x latsdrag 57 kg, 3 x rodd 45 kg, 3 x skivstångsrodd 60-60-50 kg, 3 x hög rodd, frivändningsträning, 3 x marklyft 70 kg, 3 x fällkniven, 3 x sneda crunches, 3 x hängande benlyft

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh Gode Guuud!!! Grattis för den! Jävlar och det går undan här, alltså!!!:):)

2011-09-20 @ 20:58:38
URL: http://anneliseaf.blogspot.se
Postat av: Em

Riktigt ruskigt bra med chinsen!! Grattis!!

2011-09-20 @ 22:08:42
URL: http://Www.emliscious.blogspot.se
Postat av: emma s

Grrrrrymt!! \o/

2011-09-20 @ 22:38:46
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Matilda

Grymt med 9 chins! Bra jobbat :)

2011-09-21 @ 09:46:29
URL: http://matildastraningsblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0