Sista benpasset på schemat...

Knepigt nog känner jag mig alltid lite matt inför tisdagarnas träningspass... Kanske något jag framkallar undermedvetet i och med att jag vet att det är ett benpass som alltid är jobbigare än alla andra pass... Hur som så brukar jag vara tvungen att nalla på kvällens grönsaker för att få lite extra energi och det har faktiskt gjort susen varje gång. Tänk vad lite tomater kan göra... Hihi... Fick i alla fall till ett bra sista pass på det här upplägget. Dock blev jag väldigt trött, fick hög puls och blev otroligt svettig. Kände mig lite småyr när jag gjorde utfallsstegen, men inget som påverkade träningen. Kom igång riktigt bra och stegen kändes grymma. Annars var det nog bensparkarna som var bäst: Där fick jag superbra kontakt och i superset med upphoppen var det en riktig mördarkombination. Bra känsla i både låren och vaderna. Eftersom JOhn inte var riktigt klar samtidigt som mig så fortsatte jag i benpressen när jag egentligen hade tränat klart. "Pumpade" lite i benpressen på samma vikt som för vaderna. Inte särskilt tungt men med rätt korta, snabba reps så fick jag en skön känsla i alla fall. Bra avslutning. Jag ger mig själv godkänt och  får en välförtjänt vila imorgon!

Motion: Crosstrainer 45 min
Styrketräning Framsida lår och vader: 10 min cykel, 3 x utfallsgång med hantlar á 22 kg, 3 x sumosquat 40 kg, 3 x benspark 65-60-55 kg i superset med 3 x 15 upphopp, 3 x enbensspark 25 kg, 3 x stående vadpress 142-142-115 kg i superset med 3 x 20 tåhävningar, 3 x vadpress med böjda ben i benpressen 140 kg, 3 x benpress 140 kg

Kommentarer
Postat av: Matilda

Du är grymt stark!

2011-09-13 @ 19:57:16
URL: http://matildastraningsblogg.blogspot.com/
Postat av: lovisa

Tränar du varenda dag eller har du vilodagar? Har du något tips på hur man ska träna om man vill få mer vältränade ben? Tacksam för svar! :)

2011-09-13 @ 20:04:38
URL: http://danza.devote.se
Postat av: Em

Well done! As always :)

2011-09-13 @ 21:59:03
URL: http://Www.emliscious.blogspot.se
Postat av: Anonym

Håller verkligen med dig om att benpassen är de jobbigaste passen. Jag tycker din träningsrutin ser väldigt bra ut. Keep it up!

2011-09-13 @ 22:13:47
Postat av: Andreas

Håller verkligen med dig om att benpassen är de jobbigaste passen. Jag tycker din träningsrutin ser väldigt bra ut. Keep it up!

2011-09-13 @ 22:17:30
URL: http://www.gymkalmar.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0