Söndagsträning...

Idag var det bara till att kliva upp, äta frukost och mellanmål och sen vidare till gymmet för ett dubbelpass... Axlar & Armar och sen efter det intervaller på crosstrainern. Framöver kommer jag att dela upp dem i två pass... kommer bli skönt att inte va på gymmet riktigt lika länge, men ett himla rännande.

Träningen idag gick i alla fall bra. Fick sån grym kontakt i axlarna och jag hoppas erkligen att de växte på sig lite, eller åtminstonde undviker att krympa. =) Sidolyften satte standarden för resten av passet och det blev därför jättebra. Jag är riktigt nöjd med styrketräningen. Intervallerna var jag väl inte så jättesugen på men när jag äl kommit upp på crosstrainern så skedde de som bara av farten. Det går verkligen mycket snabbare när man kör intervaller än att bara stå och köra samma motstånd/hastighet hela tiden... fast jag gillar både och... =)

Motion: Styrketräning Axlar & Armar: 10 min crosstrainer, 3 x sittande sidolyft 8 kg, 3 x stående enarmssidolyft 10 kg, 3 x framåtlutande flyes 6 kg, 3 x enarmshantelpress 15 kg, 3 x liggande omvända kryssdrag, 3 x skivstångscurl 19,5 kg, 3 x hammercurl 9 kg, 3 x frenchpress 19,5 kg, 3 x pushdowns med rep
Intervaller på crosstrainer 55 min

Kommentarer
Postat av: Ebba

Jag håller med! Intervaller går mycket fortare än att nöta på samma motstånd.. Bra egentligen ;)

2011-09-18 @ 20:22:35
URL: http://ebbastraningsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0