Morgonlöpning...

Imorse var det till att släpa sig runt Slottsskogen igen. Jag hoppades på bättre känsla den här gången än sist jag sprang då det kändes totalt hopplöst. Tyvärr gick det inte riktigt som jag ville och det kändes om möjligt ännu sämre än sist. Det var alltså betoning på att släpa... Jag kände mig verkligen som en betongklump som inte ville lätta det minsta från backen. Det kändes inte så mycket som att jag sprang utan mer som att jag sniglade mig fram i någon sorts ormliknande, hasande vaggande rörelse. Sen har jag ingen aning om verkligheten, men det var känslan större delen av passet i alla fall. Det blev bättre mot slutet. Det blir alltid bättre mot slutet när jag springer. Det känns som om jag har väldigt lång startsträcka innan jag kommer igång på riktigt. Jag är ändå rätt nöjd för jag sprang överallt jag skulle springa och när jag tänker efter så blev jag nog inte riktigt lika slut som jag blivit de andra gångerna.

Det är ju inte bara dålig kondition som gör att det går lite halvkasst när jag springer. Den andra anledningen är ju att jag är tung, tung, tung också och det gör stor skillnad. Jag har märkt det förut också att just vikten gör stor skillnad för käsnlan i löpningen och det går ju inte att sticka under stol med att jag är mitt tyngsta någonsin just nu. Min kille tränar ju för Göteborgsvaravet just nu och har hittat en blogg på GP som han följer, Varvetbloggen. Det handlar om en kille som ska springa Göteborgsvarvet. Han hade tydligen fått rådet att ett sätt att bli lite snabbare när man sprang längre distanser var att gå ner några kilon i vikt. Nu springer ju inte jag längre distanser och löpningen är inte min huvudträning. Det jag är ute efter är att få en mer "behaglig" löpning. Jag vill kunna känna att jag kommer in i ett flyt utan att varje steg känns som en kamp. Att det är härligt och inte bara jobbigt (men så klart också jobbigt). Just nu är det bara härligt efteråt. Men jag tränar på. Att gå ner i vikt är inget jag går in särskilt hårt för just nu. Jag får se det från den ljusa sidan, att jag är tung gör ju bara att jag får jobba ännu hårdare och då blir jag ju sjukt bra tränad... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0