Nu är påsken slut...

Nu sitter vi i bilen på väg hem till Göteborg igen. Det har varit en riktigt härlig påsk. Några höjdpunkter:

- längdskidor på fjället
- ridning
- bowling
- promenad med vänner
- löpning
- shopping
- träffas hela familjen
- goda middagar

Påsk hos oss brukar innebära skidor och skoteråkning. Tyvärr var det väldigt lite snö i år så det blev ingen skoteråkning och bara lite skidåkning. Påskbord och sånt har jag faktiskt bara hört talas om senaste åren, men aldrig provat (vad är påskmat egentligen?). Vi har aldrig haft nån särskild mat vid påsk, mer än kanske ett ägg till frukost om man kommer ihåg. Påskägg slutade vi nog med när jag var 10 år. Fast inte har det gått nån nöd på mig för det. En hel del god mat har det blivit, precis som alltid när jag åker upp. Igår var det +300 gram älgfilé per person till middag (Jessica, jag tror nog det hade räckt till dig med:)).

På tal om mat så stannade vi precis och åt lunch på McDonalds i Mora. Nöden har ingen lag ibland. En fullsatt ganska stor restaurang. 90% barnfamiljer och av alla där inne var nog mer än hälften småbarn. Jag tycker det är ganska fascinerande att det verkar vara så vanligt att ta sina barn till snabbmatsställen. Fascinerande, lite äcklande och mest blir jag lite rädd. Iom att jag sitter och knappar på mobilen just nu orkar jag inte gå in så mycket på ämnet, men det är ju inte konstigt att barn blir så tjocka idag. Nu avskyr visserligen mina föräldrar McD men annars hade man väl fått vara glad över att McD inte öppnade i Östersund förrän jag var 14 kanske? Nu har jag iof ingen aning om hur deras vanor ser ut i övrigt men så många barn på samma gång som såg riktigt hemmastadda ut är ju knappast ett gott tecken.

 

 


Kommentarer
Postat av: Jessica

Jaha! Nu kommer det fram! Åkte hem där alldeles ensam å utsvulten;-)Som straff kommer jag å våldsgästar snart wohoo!

2012-04-11 @ 22:35:36

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0