Värsta grymma passet...

Aaaah! Jag har verkligen kommit in i ett bra flow med benträningen just nu. Det går så bra! Det är särskilt kul att köra benpressen. Som ni kanske vet har jag ju börjat köra benpressen på ett helt annat sätt än vad jag gjort tidigare. Innan har jag kört ner till 90 graders djup och sen vänt upp igen. Nu kör jag enda ner i botten, men det tog ett tag innan jag tordes gå så djupt. Det kändes väldigt obehagligt först, men nu går det bra. Det är rätt fascinerande för jag blir väldigt olika trött på de två sätten. På mitt tidigare sätt så blev jag väldigt trött i framsida lår och även rumpan. Det sved som tusan. Nu blir jag mer segt trött och jag känner det mest i rumpan. Jag tror nog faktiskt att båda sätten är bra, men nu ska jag fokusera på det ritkigt djupa ett tag.

Benpressen gick väldigt bra. Jag kunde pressa på även om jag var trött. Sjukt bra! Får nog garanterat träningsvärk i rumpan efter det. OCH efter utfallsgången. Hujedamig! Sen fick jag väldigt bra kontakt i den sittande lårcurlen. Den övningen har jag faktiskt inte kört på länge. Jag brukar köra liggande för den tycker jag känns som en rejälare övning, men jag ska nog skippa finnen ett tag och köra både liggande och sittande curl istället. Har kört finnen ett tag nu och tycker det känns som den börjar ta sämre nu... Dax att ändra om i upplägget med andra ord. Mosade ut framsida lår bra i bensparken också. Jag körde tyngre än förut och sen avslutade jag med två dropset. Oj vad mina ben var möööööra efter det. Som bonus blev det även lite mage... men Oj så kul det är att träna ben när det går så där riktigt bra! Jag längtar redan tills nästa gång då jag också ska bli totalt slut! =)


Dagens Träning:
4 x 14-14-12-12 benpress
3 x 20-18-16 utfallssteg med hantlar á 16 kg
4 x finnen i latsdraget
3 x sittande lårcurl 40 kg
5 x benspark 70-70-70-65-65 kg (2 sista drop)
3 x stående vadpress
4 x magmaskin
4 x benlyft

Kommentarer
Postat av: An

Hur ser din kost ut? :)

2012-04-03 @ 00:05:13
Postat av: em eriksson

yeah!!! vilket pass!! nice!

2012-04-03 @ 08:32:34
URL: http://emliscious.blogspot.se/
Postat av: Johanna

An: Väldigt blandad. Protein, kolhydrater och fett... Mycket godis på helgerna.

Em: Japp! Det var superbra! =)

2012-04-03 @ 17:47:25
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0