Bryter vilan med grymt bra benpass...

Fem vilodagar har det blivit. Efter fem vilodagar så är man rätt sugen på träning kan jag lova. Det allra bästa efter lite längre vila är att träna ben tycker jag. Då tar man verkligen ut sig och får en rejäl träningsomgång så att man kommer igång ordentligt. Sååå.... så klart blev det ben idag. Vad annars? =)
 
Både jag och John gillade det benpasset vi körde sist riktigt mycket. Det var sjukt jobbigt och tog bra så det blev samma upplägg idag också. Jag känner mig säkrare och säkrare i knäböjen och det känns riktigt bra. Jag kan gå djupt utan problem och tar mig upp galant även när det går riktigt trögt. Idag hamnade jag rätt hög på repetitionerna, kanske dax att höja vikten lite snart? Även frontböjen gick riktigt bra. Där är jag svagare, helt klart... men det kanske är vanlgt? Sämsta idag var splitböjen... jag tycker inte alls att jag fick in samma flyt som jag fått innan, men de tog ju bra ändå... men nästa gång ska det banne mig gå bättre! Efter de två övningarna insåg jag att jag glömt dragremmarna i skåpet och var tvugnen att gå ner (4 våningar) och hämta dem inför marklyften... Iiiiinte helt stadiga ben kan jag lova... det tog sitt lilla tag att gå ner och upp. =) Resten av övningarna flöt på riktigt bra, precis som väntat. Jag kände mig rätt stark, men med lång vila och ordentligt med mat så vore det väl konstig annars. Ett riktigt bra pass och det var alldeles lagomt med folk på gymmet vid lunchtid idag... Synd att man inte kan vara ledig jämt... Endast en vecka kvar av semestern nu...
 
Dagens träning:
4 x 10 knäböj 80 kg
4 x 6-6 frontböj 60 kg
3 x 10 bulgariska splitböj med kettlebells á 16 kg
4 x rumänska marklyft 60 kg (video)
4 x 7 sittande lårcurl 45 kg
5 x 7 benspark 70 kg
4 x 8 stående vadpress

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0