En extra dag = lite extra axelträning


Jag ser alltid lite mongig ut i toaspegeln verkar det som... =)
Träning tredje dagen i rad i dag. Jag känner att jag är på G. Kroppen känns bra och det känns inte som att jag blir sämre av att träna så det är bara att köra på. Känner mig faktiskt riktigt kry nu... enda som inte är bra är att jag hostar slembollar och att det rosslar i lungorna ibland när jag tar djupa andetag... men man kan tydligen inte få allt så jag är nöjd. =) Det var förresten inte bara träning tredje dagen på rad utan även på tre olika gym. Idag blev det jobbgymmet. Det var för ovanlighetens skull rätt folktomt så det var skönt. Annars brukar det vara väldigt mycket folk på det gymmet. 

Axlar var det som stod på schemat och axlar blev det. Jag började med att mosa dem rejält i smithmaskinen där jag vågade lassa på lite mer om jag gjort på den här sidan nyår. Kändes väldigt bra. Även om jag sänkte vikterna allt eftersom så orkade jag inte fler repetitioner. Jag ser det som ett tecken på att jag tagit ut mig rejält. Militärpressen kändes grym. Jag fick en väldig kontakt och blev helt slut. Samma sak med hantellyften. De gick väldigt bra. Fick till en mycket bra rörelse som tog precis där den skulle. Det mesta gick faktiskt riktigt bra idag. Det var väl skivstångspressen som kändes så där. Jag hade lite tid över så jag pressade ur det sista med enarmspressar i en riktigt härlig maskin. Sen var jag slut, precis som önskat! =)

Dagens träning:
6 x 6-7 militärpress i smith 45-45-40-40-35-35 kg
4 x 10-11 sidolyft med hantlar 9 kg
4 x 4-5 stående skivstångspress bakom nacken 28-26-22-22 kg
4 x sidolyft med cable
4 x omvända kryssdrag
4 x 10 framåtlytande hantellyft 6 kg
5 x enarmspressar i maskin 25-20-15-10-5 kg

Kommentarer
Postat av: Nina

är du i behov av nya träningskläder? :) jag lottar ut 3 presentkort från erikas fitnesshop. just nu är det få med så du har stor chans att vinna :D http://ninnisscraping.blogspot.com/2012/02/vinn-presentkort.html

2012-02-29 @ 20:17:40
URL: http://ninnisscraping.blogspot.com
Postat av: Arnold

Jag tror du måste köra axlar lite oftare samt att du måste försöka köra helt slut på dig när du tränar. Experternas råd om att man inte skall köra till failure eller träna sönder sig samt att musklerna behöver vila för att byggas upp e bara skitsnack. Speciellt att man sabbar CNS om man tränar utan sans o reson kan man verkligen skita i.



Lycka till o kör ännu hårdare nu...

2012-02-29 @ 22:52:11
Postat av: arnold

Uuumm... Ser nu att mitt ironiska tips inte va så tydligt ironiskt när jag läser det igen. Vad jag i all välmening ville säga är att du inte behöver köra så hårt på det sättet som du beskriver i bloggen att du gör för att få resultat. Träna stenhårt kan vara riktigt kul men man måste tyvärr sansa sig ibland annars så kan de gå fullständigt åt pipsvängen.



Du behöver ej publicera denna kommentaren, samt att du kan ta bort den föregående om du vill. Dem var enbart menade för att hjälpa dig till bättre resultat.



Lycka till (på riktigt) du verkar inneha en grym motivation, se bara till o använda den på rätt sätt.

2012-03-01 @ 11:20:49
Postat av: Johanna

Arnold: Nej, jag fattade nog inte att du var ironisk. Jag tycker mest det är roligt med kommentarer som är lite kritiska ibland för de är inte så många. Tyckte att det var lite lustigt att du skrev att jag körde så slappt på det första passet jag verkligen försökte ta i på efter att jag satt igång med träningen igen... De andra igångsättningspassen kan jag förstå, men igår kände jag mig nöjd. =) Angående hur ofta man ska träna så tycker ju alla olika. =) Angående att träna hårt så gillar jag att träna hårt när jag tränar och vila när jag vilar. Ska jag mesa på gymmet kan jag lika gärna skippa att träna känns det oftast som, men alla pass behöver iof inte vara stenhårda. Det gäller ju att hitta det man gillar och köra på det. Lycka till du också. =)

2012-03-01 @ 18:54:33
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0