Träning med Patrik Sjöberg...

Okej då, inte MED honom så mycket som på samma gym vid samma tidpunkt. Men lite roligt var det att se honom i alla fall. =) Jag testade ett nytt gym idag nämligen, Sportlife Almedal. Det är ett stort gym som jag har varit sugen att testa länge. Jag blev inte besviken. Det var som sagt stort och hade många bra och roliga maskiner som jag inte testat innan. Vissa som jag gillade mycket och andra som jag gillade mindre. Bra volym på musiken och mycket vältränat folk. Bra stämning också. Det enda jag kan klaga på var att det var fruktansvärt dålig luft där inne. Man blev klibbig på hela kroppen bara av att stiga in i lokalen... men men, man ska ju svettas när man tränar så det gjorde inte så mycket. Lite ovant mot mitt gym bara där det är svalt och "väl-luftat" så man slipper oftast svettas. Hur som helst så gillade jag gymmet och kommer garanterat att komma tillbaka igen. 

Passet blev också ganska bra. Det var ju ett mjukispass i och med att det är första rygg-passet i min uppstart. Testade en ny latsmaskin som man satt på knä i och drog i två snören. Den tog väldigt bra på mig så jag bestämde mig för att köra den i två varianter medans mitt sällskap körde 2 varianter av chins. Jag har oftast rätt svårt att hitta kontakten med latsen så när jag väl hittar den så får man passa på. =) Provade runt på lite olika roddmaskiner sen också. Hittade några som jag inte gillade, en som man drog väldigt långt nedifrån till väldigt högt som egentligen kändes som jag tränade baksida axlar mer... och en som var rätt bra men som banan man drog i gick för brett i slutläget så jag fick väldigt konstiga vinklar på armbåge och handleder... men den bästa var i alla fall en T-barrodd som man låg på mage i 45 gradig vinkel och drog upp en stång som man kunde röra i alla riktningar. Har testat en sån maskin för länge sen och har hållt utkik efter den enda sen dess... Nu hittade jag den. Superbra var den! Ja, jag känner mig riktigt mör i ryggen just nu. Superhärligt! =)


Dagens träning:
4 x latsmaskin (fria rep) 40-45-40-40 kg
4 x enarms i samma latsmaskin 40-40-40-35 kg
4 x rodd 45-45-50-50 kg
lite halvhjärtad provning av olika roddmaskiner
3 x liggande T-barrodd 20 kg
3 x ryggresningar
3 x ländryggsmaskin 49 kg

Promenad 50 min

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hade själv Almedal som "hemmagym" när jag bodde i Gbg. Var helsåld på gymmet sen första dagen jag tränade där, men den känslan försvann sakta med säkert.



Fick aldrig den riktiga gymkänslan när jag var där. Känns som om folk är finare än vad de behöver vara. Kanske mig det är fel på dock :) Testat Life i Majorna?



Fortsätt ösa på nu, med en helt frisk kropp kommer dui komma lååångt :)

2012-02-29 @ 11:32:58
URL: http://johannatrulsson.wordpress.com
Postat av: Daniel

Hej! Mycket maskiner, du har inte funderat på lite mer fria vikter?



Bra kört i alla fall! :)

2012-02-29 @ 17:21:02
URL: http://www.styrkelabbet.se
Postat av: Johanna

Johanna: Nej, har inte testat Life Majorna, men varit där och poseringstränat. Verkade riktigt trevligt... Jag ska snart börja träna på en annan Life anläggning. Ska bli roligt.

Daniel: Jag brukar köra en mix mellan maskiner och fria vikter. Just under det här passet blev det kanske lite mer maskiner, men annars gillar jag fria vikter.

2012-02-29 @ 22:26:18
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Johanna Trulsson

Jag hade aldrig lifekort när jag bodde i Gbg, men hängde med en kompis och sambon några gånger. Och Majornas gym är grymt! Man kan ju säga att man märker att det varit ett byggargym ;)

2012-03-01 @ 10:22:49
URL: http://johannatrulsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0