Jerringpriset till Rolf-Göran Bengtsson!

Så himla rätt! Verkligen rätt person som vann! Visserligen tycker jag också att de andra nominerade ar välförtjänta, då kanske mest Hellner. Samtidigt är det prestationen som ska belönas. Inte för att förringa någon, men i skidåkning är vi svenskar bra. Vi finns alltid med där i toppen och tar diverse medaljer år efter år. I ridsporten däremot ligger Sverige tyvärr ganska långt efter de bästa länderna. Vi tar inte medaljer och brukar oftast inte ens vara i närheten. RGB tog den första individuella medlajen på OS på 76 (!) år på förra OSet. Nu var det i och för sig inte det han vann Jerringpriset för. Det var för sitt EM-guld som han tog förra året, det första EM-guld som Sverige vunnit NÅGONSIN. Dessutom var det inte bara tur utan han ligger rankad i topp på världsrankingen. Det kommer bli spännande på OS i sommar.

Har sett flera som tycker att det är bra att ridsporten äntligen får ett erkännande och därmed är mer förtjänt av priset jämfört med skidåkningen eller fotboll, som redan får så mycket mediaplats... Även om jag är på ridsportens "sida" i det här så blir jag irriterad på sånt. Det handlar ju om individens prestationen, inte vilken sport det är mest synd om. Här vann i alla fall definitivt rätt PERSON!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Precis! Däremot stör jag mig något jäääävulskt på dom som säger att någon som sysslar med en "riktig sport" skulle vunnit....

Jag tycker det var välförtjänt!

2012-01-17 @ 19:25:06
Postat av: Cherie Mårtensson - Vägen till Tjejmilen 2012

Härligt att läsa fler som är positiva till hans vinnst :) Tycker det varit så mycket påhopp i media om att ridsporten inte är någon riktig sport osv så det är härligt att läsa att där är många som glädjs åt Roffe

2012-01-18 @ 09:06:45
URL: http://cheriemartensson.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0