Lite vardagssvammel...

Nu är min pojkvän på gymmet och tränar. Han startade upp sin träning igår efter att ha vilat 10 veckor på grund av en långdragen förkylning. Jag hade också tänkt starta upp min träning lite smått den här veckan... men nu har jag åkt på förkylning! Eller ja, den kom ju krypandes redan innan helgen, men nu känns det ännu värre. Jag hoppas verkligen inte att det blir lika långdraget som Johns förkylning. Igår efter jobbet tog jag en promenad och senare på kvällen var jag lika trött i benen som om jag hade kört värsta benpasset. Galet! Idag när jag gick hem från spårvagnen så vräksnöade det så jag ble dyngsur och kall bara på den sträckan. Det sägs ju att sånt inte ska ha nån inverkan på förkylning, men jag tror det i alla fall. Nu ska jag i alla fall försöka göra allt för att inte bli toksjuk och för att få bort förkylningen så fort som möjligt, vad man nu kan göra? Tips anyone?

Annars så har jag ätit normalt idag med! Fast det gick inte lika lättsamt som igår. Efter lunchen kände jag mig vrålhungrig när jag hade ätit upp. Mättnadskänslan infann sig aldirg utan jag fick känna mig hungrigare än innan maten i ca 1 h efteråt... Det trots att jag tog störst portion av alla vid bordet (tjejer som killar, men det är rätt vanligt att jag gör då de flesta äter som myggor). Samma sak var det vid middagen... men men... Det har gått bra ialla fall. Inget sötsug. Fast jag har ganska sällan sötsug. För mig rör det sig mer om en besatthet som sitter i huvudet om att jag måste ha godis för annars dör jag. Det är oerhört jobbigt. Tycker det är mycket lättare de gånger man "bara" är sugen. Btw, så har jag tappat 1 kg vatten sen igår... så nu är det bara 8 kg upp sen dietslut. =) Normal kost, inte diet.

Just nu längtar jag efter ett tung styrketräning och ett snabbt löppass! Snart! Ska bara friskna till!

Kommentarer
Postat av: Madde

Hoppas du slipper förkylning. Ta det lugnt och drick mycket... Själv är jag inne på tredje veckan med förkylning. Det riktigt kryper i kroppen, jag vill träna!!

2012-01-03 @ 20:04:24
URL: http://maddes.shapemeup.se
Postat av: emma s

Bra där! :D Klart att det påverkar negativt att bli kall och frusen. Precis som dålig sömn eller stress också ger grogrund till förkylning. Dumheter att påstå annat! :o x)

2012-01-03 @ 22:01:14
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0