Ryggträning på lunchen...

Näe, det blev ingen t-barrodd för mig idag. Jag testade, men jag var för slut i ryggen för att orka hålla position. Så det var bara att ge upp och testa på nått annat istället. Det var faktiskt flera övningar som jag fick hoppa över. Tyvärr var stänger och handtag lite slitna så handtagen var lite för halkiga för min del. Svårt med greppet då. Skulle ha köra latdsrag med V-handtag, men körde i cablecrossen istället. 

Jag började i alla fall med marklyft och det gick lite så där. Kändes inte jättebra, men inte jättedåligt heller. Även där hade jag liet svårt emd greppet, trots dragremmar och fick kramp i vänsterhanden som sen krånglade genom hela passet. Provade på en liten ökning i vikt sen sist på sista setet och det gick finfint i alla fall. De grymmaste övningarna var rodden och hantelrodden. Fick jättebra kontakt och blev riktigt trött. Den långa vilan har gjort gott för min känsla i just roddträningen! Latsdraget satsade jag på lite lättare med flera repetitioner. Brände rätt fint kan jag lova i båda latsövningarna. Allt som allt är jag faktiskt riktigt nöjd med träningen, men lite irriterad på min hand. Jag tror faktiskt den behöver träna upp sig för att orka med träningen. Är faktiskt nästan bara vänsterhanden som krånglar också. Sjukt irriterande, men jag får köra på så blir den säkert bättre och starkare snart. Säkert aldrig superbra, men så att jag kan köra rygg ordentligt om jag tänker på hur jag kör. 

Dagens träning:
3 x marklyft 60-60-70 kg
4 x rodd 40-45-45-45 kg
3 x hantelrodd 24 kg
3 x latsdrag 40 kg
3 x knästående latpulldowns i CC
3 x ländryggsmaskin 40 kg

Kommentarer
Postat av: Mari

=) Bra kämpat.

2012-01-26 @ 19:35:40
URL: http://marriie.blogg.se/
Postat av: em

t-bar.... måstye vara en del av de mänskliga rättigheterna haha!!

2012-01-27 @ 09:41:52
URL: http://emelie.teambodyscience.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0