Tidsoptimist....

Jag underskattade visst hur mycket tid helgens projekt faktiskt skulle ta. Jag hade räknat med att lägenheten skulle vara helt färdigstylad nu, men tyvärr ser det mer ut som ett bombnedslag. Den största felräkningen låg i färgens torktid. Bu! Sen så gillar tydligen inte alla att kliva upp, kasta i sig frukosten på en minut och köra igång med fullt ös direkt. Dessutom var det tydligen fler än vi som planerat att shoppa på Ikea idag, dock i betydligt lugnare tempo vilket gjorde det svårt för oss att superspeeda runt. Sen var Ikeas utbud inte mycket att hänga uu granen, förvånande nog. Jag som trodde de hade allt, i alla färger dessutom. Men icke! Men men, vi är en god bit på väg. Bara liiiite kvar... Men det är ingen hets.  

Ja, som ni förstår har det inte blivit nån träning varken idag eller igår... Men jag är ändå helt slut så det kanske var lika bra. Imorn däremot, då SKA jag få till det där benpasset som egentligen borde ha skett i fredags. Har bara tränat två gånger den gär gångna veckan. Inte bra, inte bra. Men egentligen kanske det är bra. Det är bra med lite mjukstart nu efter den långa vilan. Och sen även för att min hosta inte blir eller har blivit bättre. Jag känner mig faktiskt riktigt krasslig emellanåt. Segt, segare, segast!

Annars så har Emma dragit igång en liten Biggest Loser-tävling som både jag och John ska delta i. Det blir vi två, Emma, hennes mamma och pappa, nån jobbarkompis och kanske fler. Många i alla fall. Lite roligt och kanske den press jag behöver för att skärpa mig med maten. Under januari har jag bara haft 4 dagar som jag inte ätit godis på, resten har det varit minst 500 gr per dag. Illa! Första invägningen sker imorn.

Kommentarer
Postat av: Maria

Oh fy, känner igen det där med godisätandet, är likadan själv. Men, det innebär att det bara kan bli bättre! :)

2012-01-29 @ 21:39:03
URL: http://hypnopoet.blogg.se/
Postat av: Johan

Tävlingar e bra för motivationen. Är själv med i en "tävling" som jag dock kommer att förlora... ha ha

2012-01-30 @ 06:11:58
URL: http://bodyandsoul.blogg.se/
Postat av: alexandra

Jätte fin blogg! Följa varandra på bloglovin?:)

2012-01-30 @ 15:20:32
URL: http://thisisalexandras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0