Lathet, folk och benträning...

Jajamen, det blev träning idag efter gymmet, även om det kändes lite motigt innan jag kom dit. Det var latmasken som slog till. Ju mindre man tränar desto latare blir man så det är bara att bita ihop tills vanan satt sig ordentligt igen. Än har den inte gjort det tyvärr. Nu känns det mest som ett jättestort projekt varje gång jag ska träna. Men det släpper snart, det vet jag!

Jag var verkligen inte ensam på gymmet. Mitt jobbgym är stort, men det verkar vara många som tränar där. Det var som att gå in i en vägg idag när jag kom dit. En vägg av folk alltså. Som tur var så var det mest vid konditionsmaskinerna, men det var riktigt mycket även inne på gymmet. Men jag kunde ändå träna rätt obehindrat. Var bara benpressen jag fick vänta någon minut på. 

Ben blev det idag. Ökade vikten från förra passet. 60 kg kändes bra och jag gjorde djupa och fina böj. Var rätt kul för vi var tre stycken som stod och böjde samtidigt hela tiden. Jag med ansiktet mot dem och de med ansiktet mot mig. Jag gillar att stå framför en spegel när jag kör knäböj, men idag fick jag klara mig utan. Det gick ju bra det också. Till utfallsstegen var jag lite kaxig och tog lite för tunga hantlar. Jag trodde att de skulle vara lätta, men det var tungt, så tungt. Men jsg körde alla tre set med dem i alla fall. Jobbgymmet har rätt många av varje maskin/ställning/hantel, förutom vanlig benpress (alltså en sån som man sitter på golvet och pressar snett uppåt). Det fanns flera såna horisontella som man höjer vikten på med en pinne, men de gillar inte jag. Tyvärr gillade jag inte den benpressen heller. Den kändes ranglig och konstig. Osis. Även den stående vadpressen var lite knepig för kuddarna som man har på axlarna var lite för långt isär så de tryckte på nått ben. Ont! Det blev ett bra benpass i alla fall. Jag är fortfarande inte jättestark, men det tar sig. Om några veckor är jag tillbaka på samma nivå som innan vilan igen. Sen är jag ju faktiskt lite krasslig också och det kan ju påverka, eller snarare vore det konstigt om det inte påverkade. Avslutade med lite mage och sen var jag nöjd och glad!

Dagens träning:
3 x knäböj 60 kg
3 x utfallsgång med hantlar á 18 kg
3 x benpress 150 kg
3 x stående vadpress
3 x benspark
3 x finnen
3 x liggande benspark
3 x situps
3 x benlyft mot taket

Kommentarer
Postat av: Mari

Grymt jobbat =)

2012-01-25 @ 21:02:50
URL: http://marriie.blogg.se/
Postat av: Petra

Bra jobbat Johanna! Extra bra jobbat i utfallsgången!

Men - att stå mitt emot någon i böjen låter inte som någon höjdare. ler



2012-01-25 @ 23:32:39
URL: http://petrakardell.shapemeup.se
Postat av: Johanna

Petra: vi stod lite snett emot varann så man slapp titta direkt på nån. Inte så jag skulle vilja köra jämt men igår var det lite roligt. :)

Mari: tack!

2012-01-26 @ 07:09:17
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: MMAfarsan

Gött! Hur många reps kör du i snitt per övning? Vore kul att veta.

2012-01-26 @ 10:21:59
URL: http://mmafarsan.wordpress.com
Postat av: Johanna

MMAfarsan: 4-10 reps oftast. Vissa övningar där jag tycker det känns bättre med högreps kör jag fler.

2012-01-26 @ 18:16:05
URL: http://inhape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0