En liten springtur på morgonkvisten...

Efter passet... trött, flåsig, nöjd...
Jag har legat lite på latsidan med min cardio på sistonde... inte för att cardio är nått jag prioriterar direkt, men lite kan ju alltid vara bra. Jag rör mig ju så lite i vardagen så jag har lagt i lite"konstgjord" vardagsmotion med att cykla på min motionscykel 1-2 ggr i veckan. Det har jag hållt rätt bra faktiskt. Det har precis som planerat blivit av en eller två gånger i veckan. Förutom den här veckan då... så därför gav jag mig ut på en löprunda imorse. En löprunda längst havet är inte fy skam även om konditionen är i botten. Jobbigt som bara den var det oc jag hade inte väntat mig nått annat. När jag springer vill jag gärna komma in i ett bra flow, vad jag kallar lunken, där allt bara rullar på. Det kan va hur jobbig som helst, men benen liksom bara rullar på vidare hela tiden. Det är nästintill omöjligt att få till på den här rundan när det kommer massa småbackar här och var, svängar hit och dit, och är en blandning mellan stigar (älska!), vägar, och asfalt och man måste hålla koll på vart man ska. En härlig runda, men på inget sätt en runda som kommer av sig själv... För min del innebär den även en hel del kortare gåpauser. Det gör ingenting eftersom det är hur jobbigt som helst i alla fall. Jag går oftast uppför de lite längre backarna och ibland om jag känner mig helt slut... Det ser inte ut som om min puls påverkats nämvärt, förutom en gång. Den är rätt jämnhög genom hela passet, oavsett om jag gått eller sprungit. Självklart blir jag ju gladare ju mer jag springer, men med den kondition som jag har just nu och alla backar om finns på vägen så känner jag mig nöjd även med gåpauser. =)
 
Pulsklockan var på... Den är riktigt rolig. Jag sprang på ett tempo mellan 5:30-5:50 min/km, rätt behagligt. Med gåpauser blev det en average pace på 6:34 min/km... inte så illa ändå. =) Medelpuls på 164 slag/minuten. Japp, lite hjärtträning så här på morgonkvisten. Good stuff!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0