Knäböj och splitböjar...

Japp, idag var det dax för ett av de där passen jag faktiskt är sugen på (fast nu känner jag mig rätt sugen på alla pass), nämligen ben... Var riktigt taggad på att köra knäböj igen efter de tips jag fick förra veckan. I och för sig så handlade de tipsen mest om passningen och om att ha på sig bälte, men det kändes bra i alla fall... Dagens knäböj kändes också bra... rent böjmässigt alltså. Det var inga problem att köra över huvudtaget... MEN... nu kommer det... Jag känner liksom inget i benen. Det blir bara segare att komma upp, men i benen känns de inte nått särskilt... Det stör mig väldigt mycket. Jag älskar när det bränner och svider, vilket jag brukar få till på rätt få reps... men med knäböjen händer det liksom ingenting... Jaja, jag hoppas att det händer betydligt mer än vad som känns i alla fall. =) Böjarna gick i alla fall bra. Och även mina splitböjar. De tar väldigt bra på rumpan och baksidan och det är bra segt att ta sig upp. Precis som det ska vara med andra ord. =) Det blev ett riktigt bra pass (även om själva känslan i knäböjen saknades) och jag är riktigt nöjd. Nu är det bara att invänta den träningsvärk jag hoppas kommer. =)
 
Dagens träning:
5 x 7 knäböj 80 kg
4 x 10 bulgariska splitböj med hantlar a 15 kg
4 x 10-12 rumänska marklyft 60 kg
4 x sittande lårcurl 57 kg
5 x benspark 70 kg
4 x vadpress i benpressen 150 kg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0