Nya PBs i marklyft...

Fick upp den...

Igår blev det vilodag med endast en promenad på eftermiddagen. Varför är det jobbigare att promenera på eftermiddagen ä direkt på morgonen? Mycket mystiskt... Idag däremot var det dax att åka bort till Westcoast Fitness igen... Ryggpass coming up. Vi spenderade kvällen igår med att kolla klart på de sista klippen från Crossfit game såjag kände mig riktigt sugen på träning.... och jag var särskilt sugen på att sätta nytt rekord i marklyft. Och rekord blev det också...
 
1 x 4 80 kg
1 x 3 90 kg
1 x 1 100 kg
1 x 1 105 kg PB
1 x 3 90 k
4 x 6 80 kg
 
Ökade mitt maxlyft med 5 kg bara så där. Nästa pass är planen att öka med 5 kg till. Den ska bara upp. Jag är sjukt nöjd. Har kört tre pass med marklyft nu och jag har ökat i varje pass. Första passet kunde jag inte rubba 100 kg, andra passet flög dte upp och idag flög 105 kg upp... ok, kanske inte flög riktigt men upp kom de. Dessutom har jag även ökat repsantalet på 80 kg för varje gång. Första passet låg de  på 4 reps/set, senast på 5 reps/set och idag på 6 reps/set. Grymt bra med andra ord! =) Nästan allting kändes grymt bra idag faktikt... chinsen var väl det som inte var allt för bra. Det var så halkig stång så jag fick inget bra grepp, men men... körde en extraövning för bredden ändå så det jämnar nog ut sig. Annars kändes roddövningarna väldigt bra. Jag kunde hålla positionen bättre i skivstångsrodden idag än förra gången... och jag fick bra kontakt i hantelrodden... Tummen upp helt enkelt! =)
 
Dagens träning:
9 x marklyft 80-105 kg
4 x skivstångsrodd 50 kg
3 x chins med gummiband
4 x hantelrodd 25kg
3 x latsdrag 51 kg
3 x latsmaskin enarms 30 kg

Kommentarer
Postat av: emma s

Gilla!

2012-07-18 @ 22:29:02
URL: http://fitmyself.blogg.se
Postat av: Petra

Tummen upp! Grattis! :-)))

Svar: Tackar... Ska kämpa på för att bli bättre och bättre... =)
Johanna

2012-07-23 @ 21:06:44
URL: http://petrakardell.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0