Provat på crossfit...

När jag var iväg på träningsläger förra helgen så passade John på att gå på ett introduktionspass på crossfit-gymmet som har öppnat bredvid oss. Han tyckte att det var grymt roligt och har försökt få med mig på ett likadant pass. Första tillfället var i torsdags, men då hade jag så mycket träningsvärk att jag inte visste vart jag skulle ta vägen så det var inte riktigt aktuellt. Idag var tillfälle nummer två och eftersom jag hade lovat var det bara att pallra sig iväg. Vill du veta vad crossfit är hittar du det här.
 
Introduktionspasset gick ut på lite snack om crossfit till att börja med. Vad är crossfit, varför är det bra, hur går det till, m.m. och även paleo kost togs upp som tydligen är sånt som mn "ska" äta om man håller på med crossfit. Sen körde vi uppvärmning, introducerades till WODen (workout of the day, eller det var nog intro-workouten som kördes vid alla intropass) innan det var dax för träning. Vi skulle köra ett pass som hette "Fight gone bad" och bestod av följande:
 
Wall balls
Box jumps
Sumo deadlift + high pull
Push-press
Burpees
 
Varje övning skulle göras i 1 minut och sen direkt vidare till nästa utan vila... Så körde vi alla 1 varv, fick 1 min vila innan det vard dax för 1 varv till, och likadant inför varv nr 3. Tyvärr kunde jag inte göra push-pressen eftersom jag behöver stöd för nacken, även wallballen var lite svår av samma anledning. Jag fick byta ut den övningen mot armhävningar istället. Hur som helst så var det väldigt jobbigt. Det var flåsigt, segt och väldigt jobbigt! Svetten sprutade (mkt pga den dåliga ventilationen också iof) och pulsen var hög. Eftersom det var min första gång tog jag inte de tyngsta vikterna eller högsta lådan och fegare lite med hurmycket jag pushade mig, så visst hade jag kunnat köra hårdare om jag velat, men jag tyckte att det räckte alldeles utmärkt för min första gång.
 
Vad jag egentligen tyckte? Det får ni veta imorgon...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0