Svanka som en prostituerad...

Ja, som jag redan har meddelat så gick ju marklyften bra idag... precis som planerat. Vid förra passet så sa jag ju att nästa gång så tar jag 110 kg och visst gjorde jag det idag! Dessutom ökade jag även på antal repetitioner på min arbetsvikt Så nice. Jag tycker även att jag hade bättre teknik den här gången också. Min rygg var betydligt rakare än sist. Jag fick tipset att "svanka som en prostituerad" och det försökte jag mig på. Nu har jag iof minimal svank och är väldigt rak i ryggen så svankar jag massor så händer det inte så mycket, men ryggen blev betydligt rakare. Tycker även jag fick till det bättre med att ha stången närmre kroppen... men så klart har jag en del kvar på båda två. =) Marklyften blev i alla fall följande:
 
1 x 4 80 kg
1 x 3 90 kg
1 x 1 100 kg
1 x 1 110 kg
4 x 7 80 kg
 
Sen var jag trött vill jag lova! Skulle fortsätta med T-barrodd, men hade inte orken att "hålla emot" som jag tycker man måste göra lite i den... så det fick bli vanlig hederlig skivstångsrodd istället. Kändes bra. I hantelrodden lastade jag på lite extra vikt utan problem. Riktigt nice... Enda som jag inte gillade idag var latsdragen. Maskinen på det gymmet är helt enkelt inte behaglig. Man drar liksom mer framifrån än  vad jag är van vid... men men, det är säkert bra för nått det också... Avslutade med en vanlig latsmaskin, en sån där man lassar på viktskivor... Den tog finfint!
 
Dagens träning:
9 x marklyft
4 x skivstångsrodd 50 kg
4 x latsdrag 52 kg
4 x hantelrodd 27,5-30-30-30 kg
4 x smalt latsdrag 51 kg
3 x enarmsdrag i latsmaskin 30 kg
 
50 min morgonpromenad

Kommentarer
Postat av: Emelie

Wooooop
Wioooop!

2012-07-25 @ 19:27:00
URL: http://Emelieullberg.blogspot.com
Postat av: miranda

såg din video och tycker du ska jobba ordentligt med din teknik innan du lassar på vikterna. du verkar vara en smart och stark tjej men du har långt kvar tills du gör säkra lyft! inget illa ment men din teknik var direkt skadlig! bra att du filmar så du ser vad du behöver jobba med!

Svar: Japp, jag håller med dig helt och hållet! Det här passet var jag bara sugen på att testa ett nytt maxlyft eftersom jag redan planerat det. Nu är däremot tanken att hålla mig på min träningsvikt och utveckla tekniken där. Den var redan BETYDLIGT bättre i det här passet än på filmen. Till och med maxlyftet var mycket bättre än filmsnutten. Filmningen är verkligen jättebra. Jag hade som sagt ingen aning om att jag böjde ryggen så mycket (tror iof det var lite bättre seten innan, filmen var ju på sista setet = tröööött) men när man filmar får man det ju svart på vitt och kan ta tag i det hela vilket jag ska göra nu. =)
Johanna

2012-07-25 @ 19:46:48

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0