Träning bakochfram...

Mitt träningssug verkar vara som bortblåst... eller okej, inte riktigt... men jag är endast sugen på att träna ben och rygg, och då mer exakt knäböj + slitböj och marklyft... såna här pass som axlar och bröst ( i förrgår) och armar och mage (idag) känns inte alls som att jag har lust med. Mycket knepigt då axlar normalt är mitt favoritpass... Idag blev det därför till att lura sig själv lite... Jag hade ingen lust att göra nått egentligen, men kände att jag "borde"... Tänkte att en promenad kan jag väl i alla fall ta... knepigt tänkt då jag på sistonde har tyckt att det varit väldigt jobbigt att promenera, i alla fall på eftermiddagarna, och att det mest gått segt och inte varit särskilt kul... masade mig i alla fall runt... När jag väl kom hem igen så kändes det som att om jag ändå inte skulle träna så kunde jag ju i alla fall köra några magövningar för mage behöver jag ju alltid köra... Vips så var magövningarna gjorda och sen så var även 8 set biceps och 8 set triceps avverkade av bara farten... Mycket bra... Där lurade jag verkligen mig själv till träning. Känner mig nöjd så här i efterhand. =) Men mest hoppas jag att mitt träningssug till även de övriga passen kommer tillbaka snabbt som bara den. Jag gillar dem ju egentligen, men verkar ha en liten dipp i motivationen till dem just nu...
 
Träningen blev helt bakochfram... Normalt sett så börjar jag aldrig med att köra mage... Magen behövs oftast till att stabilisera kroppen under den andra träningen så att köra slut på den det första man gör är ingen hit och kan orsaka skador... Men när det bara gällde armträning som inte ställer några gigantiska krav på bålen så kändes det som att det kvittade... Att ta en promenad innan träning är inte heller nått jag brukar göra... ja, för att jag vill ha all min energi till den egentliga träningen. Nu försvinner ju inte jättemycket energi av att promenera men om jag absolut ska göra det (vilket iof inte händer ofta) så gör jag det alltid efter själva träningen... lite som nedvarvnig/avkoppling... så, som  ni ser så var hela passet omvändt idag. =) Omväxling förnöjer heter det ju så fint. =)
 
Dagens träning:
50min promenad
4 x hjulet
4 x benlyft
4 x hantelcurl med extra gummiband
4 x liggande gummibandscurls
4 x dips
4 x sittande tricepspressar med gummiband

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0