Axelpass innan midsommarfirande...

Efter att John äntligen slutat jobba (han är rätt seg på det. Själv tyckte jag att jag var värd att sluta strax innan 2) så var det dax för träning i det här hushållet. Off to gymmet. Axlar med lite bröst och mage. Det blev ett grymt bra pass. Började strålande i smithmaskinen med tunga, jobbiga pressar. Se fortsatte det tungt och jobbigt passet igenom, förutom för bröstövningarna som jag kör lätt eftersom jag försöker komma igång.  Vanligtvis brukar jag börja mina axelpass med hantelpress, det är nog min favoritövning när det kommer till axlar. Idag kom den inte förrän på övning nummer tre och det var en märkbar skillnad. Jag orkade inte lika mycket men framför allt så var jag betydligt ostadigare än vad jag upplever att jag brukar var. John kände samma sak. Men det var ju inget hinder utan det var bara att pressa på. Så svidande bra känsla! Det blev ganska många övningar innan vi var klara, men det var bra det. Nu blir det ju inget gym igen förrän på söndag. Riktigt bra pass. =) Nu måste jag kasta mig i bilen för att försöka hinna före de gäster vi bjudit till stugan där vi ska fira midsommar. Vore ju lite snopet om de får stå utanför och inte komma in. =)
 
Dagens träning:
4 x militärpress i smith +14kg
4 x sidolyft med hantlar 9 kg
4 x hantelpress 14 kg
3 x sidolyft i CC
3 x fjärilen 3 kg
3 x omvända kryssdrag
3 x framåtlutade hantelflyes 6 kg
4x bänkpress supersetat med
4 x situps
3 x flyes i CC (bröst)
3 x magmaskin

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej Johanna!

Nu är jag nyfiken på att höra dina synpunkter på Alströmer. Du kan väl inte ha missat debatten? Du brukar ha raka och vettiga kommentarer så jag ser fram emot lite synpunkter från dig! Din blogg är oerhört inspirerande för mig eftersom din träning är så lustfylld ochinte det minsta styrd efter tvång. För mig framstår du som en person med stark självskänsla och det är något som jag även tycker att du förmedlar i bloggen. Du är ärlig och visar genom det att man inte alltid vill träna, man inte alltid kan följa ett dietschema osv men det hymlar du inte med! Tack och kram från Linda.

Svar: Linda: tyvärr har jag missat debatten. Du får gärna länka så jag kan läsa lite om den. Har försökt hitta själv men inte lyckats. Sen svarar jag gärna! =) Tack för dina fina ord också. =)
Johanna

2012-06-23 @ 14:39:10

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0