Axlar och Bröst

Idag började jag dagen med att spendera en halvtimme på motionscykeln. Nu har jag klarat av mina två gånger den här veckan så det är perfekt. Det var däremot inte den behagligaste cykelstunden jag varit med om. Jag har extrem träningsvärk i benen och det var ren och skär smärta stundtals att cykla. Värst var det efter ca 3 min och sen gen strax innan jag nådde halvtid. Ajaj vad ont det gjorde i framsida lår... men jag körde på, mest för att jag tyckte att det var onödigt att ha klivit upp tidigare om jag ändå inte skulle köra klart. Jag hoppas på att den blodgenomströmningen gör att träningsvärken går över lite snabbare... Vi får se. Hade i alla fall inte riktigt samma tempo som vanligt, men ändå helt okej. Kom 0,6 km kortare. Klart godkänt!

Efter jobbet blev det ett axel och bröstpass. Axelträningen började riktigt bra för attn bli lite sämre och sen avsluta starkt igen. Fick väldigt bra kontakt i hantelpressen. Däremot så kändes det inte alls bra i maskinpressen så den övningen åker nog ut nästa pass. Jag har kört den ett tag nu och den har funkat bra. Nu funkar den inte längre och då kan det vara bra att testa nått annat. En pausär nog vad som behövs för att den ska kännas bra igen. Det roligaste med passet var ändå att jag kört igång med bröstträningen... Jag har inte tränat bröst på (halv)år och dar! Inte sen november för att vara mer exakt. Men idag var det som sagt dax och det kändes verkligen att det var länge sen. Nu blir det lätta vikter ganska länge framöver, men jag SKA jobba tillbaka min klyfta som jag haft... och helst lite mer. =)

Dagens träning:
5 x hantelpress 15-15-15-12-12 kg
5 x sidolyft med hantlar 9-9-9-7-7kg
4 x axelpress i maskin + 20 kg
4 x sidolyft i CC utan vila
3 x omvända kryssdrag
3 x framåtlutade hantellyft
4 x bänkpress
3 x flyes i CC
Morgoncykling 30min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0