Cirkusen är i stan(gymmet)...

När gymmet öppnade imorse var vi där... redo för arm- och magträning. Första minutrarna var vi helt själva på gymplanet. Riktigt härligt. Sen droppadedet in mer och mer folk... men tillslut var det slutpå friden för då kom den PT-skola som håller till på mitt gym upp. Det kändes verkligen som "cirkusen komme till stan" eller en virvelvind som svepte in. Helt hysterisk träning sysselsatte de sig med, typ hoppa och skutta så mycket som möjligt, ockupera så mycket plats det går, skrik och tjoa. Det gör mig inget att de är där, men nu ockuperade de varenda bänk som fanns tillgänglig på gymmet och DÅ gör det nått eftersom då hindrar de mig från att träna så som jag ska. Fick tillslut tjata till mig en bänk av en av lärarna så jag kunde genomföra min träning så slutet gott.

Till träningen då... Jag började bra. Gick på 14 kgs-hantlarna och det gick väldigt lätt. Kontrollerat och bra. Tills jag på sista setet förstod varför det kändes så lätt. Det var lätt! Detvar ju 12 kgs-hantlarna jag lekte med! Hantlarna på mitt gym är inte märka så jag litade på att de låg på rätt plats i stället... Fel av mig... men jag fick en okej känsla ändå när jag körde. Kan juva bra att köra lite lättare ibland. Annars så körde vi mycket med passning och hjälp att orka någon sista repetition så det tog riktigt bra. Triceps gick allra bäst för mig medan biceps gick allra bäst för John. Härligt tränat!

Dagens träning:
4 x hantelcurl 12 kg
4 x skivstångscurl +10kg
4 x cablecurl
4 x pushdowns
4 x frenchpress +14 kg
4 x maskindips +70 kg
4 x magmaskin 40 kg
4 x rump/benlyft mot taket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0