Riktigt bra benpass...

Idag var jag riktigt laddad för ett bra benpass och bra blev det också. Jag var stark och uthållig. Jag körde med 20 kg mer i benpressen på två av seten än vad jag har gjort annars. Det var riktigt tungt, men hanterbart. Det kändes jättebra att höja vikten. Jag kunde höja och fortfarade behålla samma tokdjup som jag kämpat med att få till de senaste månaderna. Framsteg helt klart! Körde även med 2 kg mer per hantel än jag gjorde sist när jag körde hantelcurl. Jag upplevde att jag orkade lite bättre i den övningen också. Grymt!!! Annars var det som var allra roligaste den sittande lårcurlen. Där hade jag en bra vikt och sen fick John trycka på för glatta livet medan jag höll emot på vägen upp. Sjukt jobbigt och väldigt roligt. Det kan jag verkligen rekommendera som omväxling för baksida lår. Jag hade en liten tanke att avsluta med upphopp med viktplatta i famnen, men istället blev det att köra några lätta knäböj i smithmaskinen. Det kändes rätt bra i ryggen så jag är nöjd. Och jag är väldigt nöjd med passet. Så sjukt bra! =) Tungt, jobbigt, svettigt som bara den... Precis som det ska va med andra ord. =)
 
Dagens träning:
5 x benpress
4 x vadpress i benpressen
3 x utfallsgång med hantlar á 17 kg
4 x liggande lårcurl 40 kg
4 x sittade lårcurl 65 kg
4 x sittande lårcurl
 
30 min morgoncykling

Kommentarer
Postat av: emma s

Starkt!!

2012-06-20 @ 07:19:13
URL: http://fitmyself.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0