Armar och Mage får avsluta arbetsveckan...

IDag var det dax för att träna armar och mage. Det hör inte till favoritpassen, men det är nått som ska göras. Jag vill vara jämntränad. Det kanske det låter det som att jag inte tycker att det är roligt alls att träna armar och mage... Det gör jag! men jag tränar hellre axlar, rygg eller ben, men det är ändå skoj.

Dagens pass gick ganska bra. Inga rekord. Ingen superkänsla någonstans, förutom kanske vid magträningen då... Det var ett av de där passen i mängden. Ett av de passen som tar mig till superpassen. Det var inte dåligt på nått sätt, men inte bra. Det gick helt okej. Kontakten var okej, jag var okej stark och allting kändes okej. Jag körde 21:an för första gången på länge. Det är en övning när du börjar med att göra skivstångscurl halva vägen upp 7 ggr och sen direkt 7 st curls på den övre halvan följt direkt av 7 st hela curls. Galet jobbigt! Jag känner faktiskt att jag blivit lite starkare i armarna. Det tar sig. Har tappat mycket av styrkan då jag inte tränat armar ordentligt från i somras tills nu i februari... men styrkan kommer tillbaka sakta men säkert. När det var dax för magträning fick jag sällskap av en kollega. Han kommer nog garanterat att ha träningsvärk i magen i helgen. Mission accomplished! Även jag kommer nog ha det. Mina benlyft var inte att leka med. Hujedamig vad de sved. Magmaskinen lika så. Sen körde jag väldigt lätta russian twist på slutet också. De kommer garanterat kännas för jag tränar väldigt sällan sneda magmusklerna. Behöver bättra mig på det. Passet var helt klart en skön avslutning på arbetsveckan. Körde även lite crosstrainer efteråt med lite intervalltänk. Bra av mig!

Dagens Träning:
3 x hantelcurl 12 kg
3 x skivstngscurl 22 kg
3 x 21:an 14 kg
3 x pushdowns
3 x frenchpress 24 kg
3 x enarmspushdowns
3 x benlyft
3 x magmaskin
3 x situps
3 x russian twist
15 min crosstrainer

Kommentarer
Postat av: Robin

Hoho, jag kikar runt lite bloggar för att få inspiration. Kom in på din och tänkte fråga om dina curls, gör du dom sittandes ibland, eller vad känner du ger bäst pump i armarna när det kommer till just curls? Alternate eller samtidigt. Tack! Mvh / Robin.



(har en egen nystartad sånhär blogg grej, har hållt på i 3 månader så är ganska färsk!, men kika gärna in på den om du vill). =)

2012-03-31 @ 15:02:32
URL: http://robinjtrenar.blogg.se/
Postat av: Johanna

Robin: Jag brukar köra stående när jag kör hantelcurls. Har inte testat sittande. Kör alltid alternerande när jag kör med hantlar för det tycker jag känns bäst och minst påfrestande för resten av kroppen, samt att jag kan koncentrera mig bättre på det jag gör.

2012-03-31 @ 16:27:55
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Julia

Hej..

Jag undrar om du kan någon bra sid på internet där man kan köpa träningskläder? Älskar att träna, det är det bästa som finns! Behöver fixa lite nya träningskläder. :)

2012-03-31 @ 17:01:01
Postat av: Johanna

Julia: Jag köper sällan träningskläder på internet men jag kan rekommendera dcore.se och sportamore.se. Sen har även de flesta kosttillskottsföretag träningskläder också.

2012-03-31 @ 19:02:46
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0